החלטה מקוממת

בג"צ החליט שבית המחבל מקרית ארבע לא יהרס

בג"צ החליט כי בית המחבל שביצע את הפיגוע בקרית ארבע בו נרצח רונן חנניה הי"ד לא יהרס עד לדיון בעתירה. דיון יתקיים בעוד שבוע (חדשות בארץ)

שופט בימ"ש העליון אלכס שטיין הורה היום (שלישי) כי עד לדיון בעתירה צה"ל לא יבצע את הריסת ביתו של המחבל מוחמד ג'עברי שביצע את הפיגוע בחברון בו נרצח רונן חנניה הי"ד ונפצע באופן קשה החובש עופר אוחנה.

השופט שטיין קבע כי הדיון יתקיים בתוך שבוע מהיום. ההחלטה התקבלה במסגרת עתירה אשר הגישו בני משפחתו של המחבל כנגד הריסת הבית.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מייצג את נפגעי העבירה בפיגוע תקף את העתירה "לא די בכך שהצבא מסתפק בהרס קומה אחת בלבד של הבניין בו התגורר המחבל ומשפחתו המורחבת לאור תקדימי העליון בעבר. עתה המחבלים מנסים למנוע צעד מינמליסטי זה באמצעות בג"ץ. אנחנו נגיע לדיון ונדרוש לאפשר לצה"ל את כל הכלים לפעול על מנת להרתיע ולמגר את הטרור".

כזכור, רונן הי"ד נרצח לפני כשלושה חודשים בפיגוע הירי בכניסה לשכונת גבעת האבות בקריית הארבע, שלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד במצב קשה. המחבל חוסל בדריסה וירי.

בשעה 20:50 במוצ"ש 29.10, דווח לראשונה על שמיעת ירי קרוב לגבעת האבות. כעבור מספר דקות, בשעה 20:53, דווח על ירי ופצועים במכולת ליד גבעת האבות. בתוך זמן קצר התברר כי מחבל פתח בירי מרובה M-16 לאב ובנו בעת שאלו סיימו את קנייתם במכולת שבבעלות פלסטיני.

המחבל, הגיע עם נהג ברכב מסוג פולקסווגן דרך חסם אשמורת ועצרו ליד המכולת. לאחר שזיהה שהאב ובן שסיימו את קנייתם במקום - יהודים, חיכה שיעלו לרכב, ואז פתח באש לעברם מתוך הרכב. האב נפצע באורח אנוש, מצבו הידרדר במהלך הפינוי ובבית החולים 'הדסה עין כרם' נאלצו לקבוע את מותו והבן נפצע באורח קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר