"נתניהו חלש"

החוק שעורר סערה בממשלה הקודמת - עבר בקריאה ראשונה

הצעת החוק של הארכת תקנות החירום היהודה ושומרון עבר בקריאה ראשונה - עם 58 תומכים - כולל חלק מחברי האופוזיציה ו-13 מתנגדים, כולל אלו שתמכו בממשלה הקודמת | כל הפרטים (חדשות בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
יריב לוין, אמש מציג את החוק (צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) בקריאה ראשונה את תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון, שיוארכו בחמש שנים, החוק יעבור לוועדת החוץ והביטחון להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. חלק מחברי האופוזיציה תמכו בחוק, שכזכור, בממשלה הקודמת לא הצליחו להעביר אותו בשל התנגדות חלק מהחברים.

שר המשפטים יריב לוין, הציג את הצעת החוק: "אפשר לקרוא לחוק הזה - החוק לפיזור הכנסת ה-24. זאת הצעת החוק הממשלתית הראשונה שאנחנו מביאים והיא מצביעה על ההבדל בין הממשלה שהיתה כאן קודם, ושנשענה על תמיכה של מפלגה אחת לפחות שרצתה לפגוע במפעל ההתיישבות ביו"ש. בממשלה הזאת הדברים אחרים - חזרנו לאמונה בזכותנו על ארץ ישראל כולה, וחזרנו לחזק את ההתיישבות. בממשלה הזאת אין קושי לגייס את הרוב הדרוש להעברת ההצעה".

שר המשפטים הציע להאריך בחמש שנים נוספות את תוקפן של התקנות. ההסדרים הכלולים בתקנות נוגעים בעיקרם לסמכויות השיפוט של בתי המשפט בישראל כלפי ישראלים שעברו עבירות באזור יהודה ושומרון או בשטחי הרשות הפלסטינית, לסמכויות הרשויות בישראל לבצע בישראל עונשים ומעצרים שהוטלו על ידי השלטונות הצבאיים באזור, וכן לאפשרות לבצע באזור צווים ועונשים שהוטלו בישראל על תושב האזור.

התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית.

לדברי שר המשפטים, קיום התקנות חיוני להמשך היחסים המשפטיים שבין ישראל לבין האזור והרשות הפלסטינית, ולפיכך מוצע להאריך את תוקפן בחמש שנים נוספות, עד יום י"ח בשבט התשפ"ח, 15 בפברואר 2028.

"הפעם לא נתמוך בתקנות"

ח"כ גדעון סער הבהיר: "אנחנו נתמוך בחוק. מה שקרה בקדנציה הקודמת היה לא נכון מצד האופוזיציה שפעלה בניגוד לאינטרס הלאומי כשהפילה את החוק. אנחנו אופוזיציה לממשלה אבל לא אופוזיציה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה".

ח"כ גלעד קריב שמפלגתו תמכה בממשלה הקודמת בחוק והפעם התנגדה, ניסה להסביר: "הפעם לא נוכל לתמוך בתקנות. נתניהו הוא מנהיג חלש שהפיל עצמו בשבי הקיצוניים. אין חלקנו עם הממשלה הרעה הזאת".

ח"כ עאידה תומא סלימן: "החוק הזה מטרתו להנציח את הכיבוש בשטחים הפלסטינים ולבסס משטר אפרטהייד ומשטר קולוניאליסטי בשטחים הכבושים. נגמרה כבר שעת החירום והכיבוש ממשיך עד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר