הקריאות למלחמת אחים

הנשיא הרצוג קורא: "להרגיע את הרוחות"; ח"כ פוגל: "לעצור את לפיד וגנץ"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לראשונה לרפורמה במערכת המשפט והקריאות ל"מלחמת אחים" וקרא לציבור בישראל ולפוליטיקאים לגלות איפוק ואחריות | ח"כ צביקה פוגל קרא לעצור את לפיד וגנץ על בגידה ועורר סערה | רה"מ נתניהו יצא נגד הדברים: "לא עוצרים ראשי אופוזיציה" | שר הביטחון יואב גלנט קרא: "לשמור על האחדות בעם" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בטבת תשפ"ג | 10.01.23
הנשיא יצחק הרצוג (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס הערב (שלישי) לראשונה לרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין והקריאות ל"מלחמת אחים" וקרא לציבור בישראל ולפוליטיקאים לגלות איפוק ואחריות.

"ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם", אמר הנשיא הרצוג. "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה".

הנשיא הוסיף ואמר כי "בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן".

"אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות", אמר הנשיא, "אין לנו ארץ אחרת".

איתמר אייכנר דיווח ב-ynet כי בסביבתו של הרצוג מבהירים כי הוא כבר כמה ימים עובד מאחורי הקלעים בנושא, עוד בטרם החלה הביקורת כנגדו ברשתות, על שתיקתו מול ההתרחשויות.

במקביל לכך, קרא הערב ח"כ צביקה פוגל מ'עוצמה יהודית' לעצור את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, באשמת "בגידה במולדת".

בריאיון ל'כאן 11' אמר פוגל כי "את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו, הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. הארבעה האלה קוראים למלחמה. אם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את כל הזכות להפגין, אבל הם מדברים במושגים של 'אני אויב', הם מדברים בסגנון של מלחמה, אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור - זאת עילה למעצר".

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא המדינה ואמר כי "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולא ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - להרגיע את הרוחות. למילים יש משמעות ואנחנו נכנסים לטריטוריה מסוכנת. גם בשעות של מחלוקת עמוקה תפקידם של מנהיגי הציבור הוא לשמור על האחדות בעם".

השר למורשת עמיחי אליהו גיבה את דברי ח"כ צביקה פוגל: "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד) יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים!".

ח"כ זאב אלקין, הגיב: "צביקה, ⁦‪‬⁩גדלתי במקום שהיה אסור לבקר את השלטון. ‏במקום שבו הכניסו אנשים לכלא, כי החזיקו בדעות הלא נכונות. ‏במקום שבו פוליטיקאים שבשלטון אמרו למשטרה את מי לעצור. ‏האמן לי, שזה לא המקום בו אתה רוצה לחיות. ‏אולי הגיע הזמן שתרגיעו?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר