אחרי חורף שחון

קר, גשום וסוער | האם ירושלים תיצבע לבן בשבוע הבא?

אחרי תקופת בצורת לא פשוטה עבור כלל האזרחים, ובפרט עבור הירושלמים, שמצפים לשלג - לפי 'המודל האמריקאי' - ייתכן וגל הקור הכבד בפתחו אנו עומדים כעת, יהיה חזק ועוצמתי יותר משצופים לנו החזאים. אולם לפי 'המודל האירופי' בירושלים לא צפויות לרדת הטמפרטורות אל מתחת לאפס (תחזית)

איצלה כץ | כיכר השבת |
השלג דאשתקד (צילום: שאטרסטוק)

לאחר הפוגה ארוכה ולא אופיינית לחודשי החורף העיקריים, שוב צפוי החורף לבקר אותנו במלוא הדרו. הטמפרטורות, שבסוף השבוע האחרון זינקו בחלק מההרים והערים ברחבי הארץ אל מעבר ל-30 מעלות צלזיוס וגרמו לרבים מאיתנו להוציא מהבוידעם את החולצות הקייציות קצרות השרוול, ירדו בימים האחרונים אל הממוצע שלהן והחזירו את הכובעים והמעילים לטווח הנראה לעין והסמוך לדלת היציאה מהבית.

אולם, החל ממחר בלילה (שני), צפויות הטמפרטורות לחזור ממש אל מקומן הטבעי והראוי להם בעונה זו של השנה, ויחד עם גשמים עזים וסופות רעמים, החורף צפוי לכבוש אותנו בסערה. הגשמים, הקור וסופות הרעמים לא יעזבו אותנו כל כך מהר. הפעם החורף צפוי להשאר איתנו לפחות עד יום שלישי בשבוע הבא. אכן, 8 ימים של חורף 'על מלא'.

ירושלמים? אתם בימים הקרובים תחוו את הקור הקלאסי של החורף - מאחד עשר מעלות צלזיוס ביום ועד לשבע מעלות בלבד בלילה. אולם החל ממוצאי שבת הטמפרטורות יצנחו עוד ויעמדו על 3 מעלות בלבד. ביום ראשון ושני הלילות יהיו קפואים וקרים במיוחד - מעלה אחת בלבד בכל אחד מהלילות הנ"ל, מה שמשאיר סיכוי טוב לשלג בלילות של תחילת השבוע הבא.

אולם, על מנת שלא לפתח ציפיות יתירות נדגיש, כי לפי המודל האירופאי לא צפוי שלג לרדת בהרים שמתחת ל-1,000 מטר. רק המודל האמריקאי צופה לנו שלג של ממש בירושלים ובשאר ההרים שמעל ל-800 מטרים. בצפון, כן צופים לנו החזאים שלג גם בהרים שגובהם נמוך מ-1,000 מטרים, ולפי התחזיות כעת, צפוי לרדת שלג של ממש בעיר צפת שבגליל ובהרי מירון. הטמפרטורות החזויות לצפת בלילות של תחילת השבוע הבא הם בין 4 מעלות צלזיוס ביום ל-0 מעלות בלבד בלילה.

בחרמון צפויים לרדת שלגים כבדים החל מיום שלישי הקרוב ועד ליום שלישי שלאחריו. באתר החרמון מצפים בקוצר רוח למשקע הלבן שמספק תעסוקה למאות עובדים בכל תקופת החורף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר