הלחץ השפיע?

שר האוצר שוקל להשאיר חלק מהמס על משקאות ממותקים

למרות ההסכמים הקואליציוניים וחרף הלחץ מיהדות התורה, סמוטריץ בוחן אפשרות להשאיר חלק מהמיסוי על החד פעמי - וגם דרעי תומך (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אחרי הורדת המיסים על מוצרי החד פעמי, יתכן שהמס על השתייה הממותקת, שהושת בידי אביגדור ליברמן, יופחת בממשלה הנוכחית רק באופן חלקי. כך על פי הדיווח היום (שלישי) ב-Ynet.

לפי הדיווח שר האוצר סמוטריץ' בוחן שורה של התנגדויות להורדת המס על השתייה הממותקת מאת מומחים ורופאים שונים. גורמים במשרד אמרו כי "לומד את החומר ומבין שיש הסתייגויות רבות הנובעות מסיבות בריאות לביטול המס".

גורמים בכירים ב'יהדות התורה' מפעילים לחצים על מנת לבטל את המס, כפי שהובטח בהסכמים הקואליציוניים. רבים רואים במס זה גזירה שהופנתה במיוחד נגד הציבור החרדי.

יחד עם זאת, רבים מבינים כי מבחינה בריאותית נכון להפחית את צריכת השתייה הממותקת. בין המתנגדים להורדת כל המס על המשקאות הממותקים נמנה עם אריה דרעי, המקבל למעשה חרף פיטוריו החלטות הקשורות במשרד הבריאות.

אחת ההצעות שבוחן סמוטריץ, לפי הדיווח ב-Ynet, הוא להוריד את גובה המס רק חלקית, לכדי רבע או מחצית מהמס שהוטל עליו עד כה בחודשים האחרונים. כמו כן נבחנת אפשרות להורדת המס על משקאות הדיאט.

לפני כשבועיים אישרה ממשלת ישראל באופן סופי את ביטול המס על החד פעמי. "הבטחנו וקיימנו", אמר שר האוצר סמוטריץ'. "אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

האם גם המס על השתייה הממותקת השנוי במחלוקת יירד? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר