היוזמה של דרעי

הצעת החוק שמעוררת סערה: עונש מאסר על לבוש לא הולם בכותל

חצי שנת מאסר או קנס של עשרת אלפים שקל למי שיגיע בלבוש לא הולם לרחבת הכותל, יקיים תפילה שלא על פי מנהג המקום, ינגן בכלי נגינה ועוד, כך על פי ההצעה החדשה (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הכותל המערבי בסליחות (צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90)

הצעת החוק שגורמת לסערה: יו"ר ש"ס אריה דרעי, דרש שביום הראשון הקרוב תעלה לוועדת השרים הצעת חוק שסיעתו יזמה - המטילה עונש של חצי שנה בכלא על מי שבין היתר יגיע בלבוש לא הולם או ינגן בכותל המערבי.

לא ברור מה יהיה גורלה של הצעת החוק, שעל פי ההערכות, תתקשה לקבל תמיכה בקואליציה, למרות שהיא הייתה חלק מההסכם הקואליציוני עם ש"ס. על פי הדיווח גם בליכוד טוענים כי הופתעו מהצעת החוק שתעורר התנגדות גדולה בציבוריות הישראלית.

לפי ההצעה ייאסר בין היתר בתחומי הכותל על חילול שבת; עריכת טקס, לרבות טקס דתי, שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום; תלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום; מתן שירותי דת מכל סוג שהוא, שלא בהיתר הממונה; נגינה בכלי נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר הממונה; תפילה מעורבת של גברים ונשים; ובתחום עזרת נשים – עריכת טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין. החוק קובע עונש מאסר של שישה חודשים או קנס בסך 10,000 שקלים לעבריינים.

המטרה של הצעת החוק היא למנוע את פעילות נשות הכותל, על רקע הדיון המתוכנן להתקיים בבג"ץ בסוף החודש בעתירה המבקשת ליישם את מתווה הכותל שהוקפא ב-2016.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר