הרס הכרמים בגוש שילה

הח"כית חסמה טרקטור והוקפה בטבעת של שוטרים | צפו

מאות שוטרים החלו בפינוי הכרמים בגוש שילה. ח"כ לימור סון הר-מלך הגיעה למקום והוקפה בשוטרים כשניסתה לחסום טרקטור; עשרות נעצרו ושוחררו בשער בנימין | תיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בשבט תשפ"ג | 15.02.23
ח"כ לימור סון הר-מלך בשטח (צילום: ללא קרדיט)

הרס כרמי הזיתים בגוש שילה של החקלאי חן בן אליהו החל הבוקר (רביעי) כאשר מאות שוטרים וכלי הרס נפרסו באזור, והציבו מחסומים כדי למנוע מתושבים להגיע למקום ולעכב את ההרס.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מ'עוצמה יהודית' הגיעה למקום בנסיון לעצור את עקירת הכרמים. "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" - צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד", תקפה סון הר-מלך.

לדבריה, "מדובר בצו שזכה לביקורת חריפה ביותר על ידי השופט אדמונד לוי ז"ל, והיה לעבור מן העולם כבר לפני שנים - קל וחומר בממשלת הימין הנוכחית. "העוול זועק שבעתיים, שעה שבתי חאן אל אחמר עליהם מוטל פסק בג"ץ עוד לא פונו ועומדים במשך שנים על תילם".

היא הוסיפה ואמרה: "אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס ולבטל במיידי את הצו הגזעני מכוחו מבוצע הפינוי, כך שהיסוד המשפטי לפינוי ייעלם. זה בידיים שלך ומוטל עליך לעצור את הפשע הזה".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך נעמדה מול הטרקטור כדי לעכב את הפינוי ולאחר שסירבה לזוז, שוטרי מג"ב יצרו סביבה טבעת ומנעו ממנה לחסום את הטרקטור.

בארגון חוננו דיווחו כי הם קיבלו דיווחים על כ-40 עצורים שנעצרו במהלך הרס הכרם סמוך לשילה. העצורים הובלו באוטובוס לשער בנימין, שם הם שוחררו.

יצוין כי פינוי הכרם מתבצע למרות החלטת שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לבטל את הצו. ההחלטה התקבלה בדיון לפני כחודש, אך שר הביטחון יואב גלנט הפך את ההחלטה והורה לבצע את ההרס.

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (שלישי) אמר השר סמוטריץ': "העקירה המתוכננת היא עוול נוראי. אני רוצה להזכיר בראשית הדברים ש'צו שימוש מפקיע' הוא צו דרקוני. מדברים על דמוקרטיה וזה צו שאין לו מקום בדמוקרטיה.

"נגד הצו הזה הוגש ערר לוועדת עררים, שזה גוף מעין שיפוטי. הערר התקבל משום שאף אחד לא הצליח להוכיח בעלות על הקרקע. אבל בכל זאת, שר הביטחון דאז בני גנץ החליט החלטה פוליטית והורה לראש המינהל האזרחי דאז להפעיל את הצו. אני קיימתי על זה דיון לפני כחודש ובתפקידי כשר במשרד הביטחון הוריתי לבטל את הצו. לצערי, השר גלנט חשב אחרת. מאחר שנושא הסמכויות ביני לבין השר גלנט לא הוסדר ומתוך רצון שלא להכניס את המערכת הצבאית לקונפליקט - לא יצאתי לקרב על זה בזמנו".

הבוקר, פנה השר בצלאל סמוטריץ' במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם.

תחת הכותרת: "הנדון: בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש", כותב סמוטריץ' לנתניהו, "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו.

"למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי.

"לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית.

"אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון".

סמוטריץ' מאיים בסיום מכתבו כי "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

גורם בטחוני בכיר הגיב על הפינוי ואמר כי "חן בן אליהו פלש לקרקע פרטית לפני מספר שנים, במשך שנים התנהלו הליכים משפטיים ומהלכם הוא התחייב בבית המשפט העליון לפנות את הקרקע וביקש שנה להוצאת העצים, הוא היה אמור לפנות אותם ולא פינה, מערכת הבטחון חיכתה ורק אז אכפה את פינוי, זאת החלטה של בית משפט".

בהמשך, השר בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

"התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר.

"אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

גורם בממשלה אמר כי "בן גביר סמוטריץ ועוד חברים בממשלה ידעו על פינוי הכרם, הם עושים באירוע הזה שימוש לצרכים פוליטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר