כוכב הצפון

המכון שהביא בשורה לחשוכי הילדים פתח שלוחה בצפון

שלוחת מחוז צפון של מכון פוע"ה שנפתחה השנה ביקנעם, נותנת מענה למאות אלפי תושבי הצפון שהתקשו עד היום להגיע לירושלים ולמרכז הארץ. זוג מהצפון: "יש לנו עכשיו מדריך שמאיר לנו את הדרך ומחזיק לנו את היד. אנחנו בטוחים שיהיו לנו ילדים בע"ה"

"אנו רואים ביקנעם עיר מרכזית וראויה עבור תושבי הצפון שיקבלו מענה בכל תחומי המכון" (צילום: איתן אפל)

הרב בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "למדנו שאין תחליף למפגש האנושי. הנוכחות הפיזית שלנו בצפון הנגישה את שירותי המכון לעוד מאות אלפי תושבים"

מכון פוע"ה המהווה את המרכז הגדול ביותר בארץ ובעולם היהודי לחיבור שבין רפואה והלכה בדגש על תחומי בריאות האישה, מפעיל בשנים האחרונות שלוחות רבות ברחבי העולם בשפות מקומיות, ביניהן בארה"ב, צרפת, אוסטרליה, קייב ודרום אמריקה. מתוך בקשה שעלתה מהשטח, כאשר תושבים רבים בצפון פנו למכון בבקשה לפתוח שלוחה פעילה קרובה אליהם ולא רק מעבר לים, הוחלט במכון לפני כחצי שנה להקצות משאבים לטובת המהלך ולפתוח שלוחה צפונית בעיר יקנעם.

"הרגשנו אבודים ממש" מספרת רחל המתגוררת ביישוב בצפון "לא רק שהתחתנו מאוחר, הבנו שאני סובלת ממחלה אוטואימונית שבגינה איני יכולה לשאת הריון ולכן נזדקק לעבור הליך פונדקאות. לקח לנו זמן לעכל את הבשורה המרה, לא התחלנו את התהליך, התכנסנו בתוך עצמנו והתפללנו לטוב. לאחר כחצי שנה שמענו שמכון פוע"ה פתח שלוחה בצפון. הרגשנו שעבורנו זה סימן משמים ולא הבנו באמת עד כמה. פנינו לשלוחה ומיד קבעו לנו פגישה עם הרב ליאור שגב, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה שהיה מדהים, הסביר לנו את כל ההליך, נתן לנו עיצות חכמות ומקצועיות והכי חשוב נתן לנו הרבה תקווה וכוחות נפש לעבור את המסע שאנו צריכים לעבור. יש לנו עכשיו מדריך שמאיר לנו את הדרך ומחזיק לנו את היד. אנחנו בטוחים שיהיו לנו ילדים בע"ה"

לימי השותפות הקליקו כאן >>

גליה בירנבאום, מנהלת השלוחה הצפונית, בוגרת מרכז הלימוד של המכון ותושבת העיר יקנעם, זיהתה את הצורך בפתיחת שלוחה בצפון. מתוך היכרות עם ההון האנושי בעיר, הבנת מיקומה של יקנעם בשער הכניסה לצפון, הכרת העירייה שנרתמת לסיוע במטרות אידאולגיות, הבנת החשיבות של טיפוח הנופי והחזותי הקיימים בעיר לרווחת נפשם של המתייעצים, וכן פעילים עירוניים מכל גווני הקשת שהתגייסו להצלחת המהלך, ומתוך כך נעשתה פניה למכון פוע"ה ולעיריית יקנעם, ומכאן הדברים התרחשו במהירות מדהימה.

בתמיכת הכוחות המקומיים וראש עיריית יקנעם עילית, מר סימון אלפסי שהעניק את השטח למכון וכן תמך במהלך לאורך הדרך, וכן תוך שיתוף פעולה מתמיד עם בתי חולים שונים בצפון, הוקמה השלוחה בהצלחה ומאז התקיימו כבר שלושה ימי עיון וכן עשרות פגישות, ייעוצים והשגחות במחלקות הפוריות השונות.

על ההחלטה לפתוח שלוחה דווקא ביקנעם עילית אמר הרב בורשטין: "אנו רואים ביקנעם עיר מרכזית וראויה עבור תושבי הצפון שיקבלו מענה בכל תחומי המכון. ראש העיר הקצה עבורנו מקום שבו תתקיים הפעילות וצועד איתנו יד ביד ועל כך תבוא עליו הברכה. אני מודה לראש העיר- מר סימון אלפסי, שזיהה את החשיבות להנגיש את הסיוע של מכון פוע"ה עבור תושבי הצפון ופתח בפנינו את דלתו כדי שתושבי הצפון יוכלו להיפגש, להתייעץ ולקבל הכוונה מקצועית באופן הטוב ביותר".

"על אף שהתקדמנו לעידן דיגיטלי בו ניתן לחבר את כל קצוות העולם במסך אחד, ראינו שאין תחליף למענה אנושי ומפגש פנים אל פנים במיוחד בתחומים החשובים והמורכבים של החיים. אנו תקווה להתפתח מכאן ולצמוח למחוזות נוספים", הוסיף בורשטין.

לימי השותפות הקליקו כאן >>

הרב ליאור שגב, רב יועץ ופוסק במכון פוע"ה ותושב חדרה בעצמו היושב בשלוחה פעמיים בשבוע, הסביר על פעילות המכון: "בבסיס פעילותנו עומדת השאיפה להקל ולפשט את התהליכים הרפואיים וההלכתיים הכרוכים בנושא הפריון והמשפחה. צוות הרבנים המומחים של המכון לומדים כל סוגיה לגופה ובונים תיק סיוע המאגד את הרבדים הרפואיים, הנפשיים, הפיזיים והכלכליים של התהליך, מייעצים, מכוונים ומלווים את הפונים עד להשגת היעד הנדרש - לידת ילד בריא להורים בריאים".

במחוז החדש ניתן את השירותים הבאים: השגחות הלכתיות בהליכי פוריות, שימור פוריות לרווקות, מרכז לימוד המכשיר אנשי מקצוע בתחומי המכון, ספרי המכון ובהם חידושים רפואיים-הלכתיים, מחקרים ועוד.

מכון פוע"ה מסייע לעשרות אלפי פונים מהארץ ומעולם החווים קשיים בתחומי הפוריות, ההריון, הלידה, הגנטיקה, טהרת המשפחה ואישות למעלה מ-30 שנה. הם מקבלים מעטפת מקצועית המשלבת בין התחום הרפואי ההלכתי והרגשי כדי להביא את הפונים להצלחה המדוייקת עבורם באופן יעיל ומהיר ככל הניתן.

אנו מזמינים אתכם להיות שותפים! ימי ההתרמה של מכון פוע"ה מתקיימים בכ"א-כ"ג תמוז, 10-12.7 בשביל אלו שעוד לא זכו..

כנסו וטלו חלק >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר