פרשת ה"מאכער"

פסיכיאטר בכיר נעצר; חשד שסייע לחרדים בהונאת ענק

המשטרה עצרה היום פסיכיאטר בכיר במשרד הבריאות החשוד כי הנפיק אישורים מזויפים לעשרות תלמידי ישיבות המעידים כי הם לוקים בבעיות נפשיות, ובכך סייע להם לזכות בגמלה מהביטוח הלאומי > מדובר בהונאה בהיקף של מליוני שקלים > ה"מאכער" החרדי, גם מעורב (חדשות)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

התפתחות בפרשת הונאת ה"מאכער" החרדי: המשטרה עצרה היום פסיכיאטר בכיר במשרד הבריאות החשוד כי הנפיק אישורים מזויפים לעשרות תלמידי ישיבות המעידים כי הם לוקים בבעיות נפשיות, ובכך סייע להם לזכות בגמלה מהביטוח הלאומי.

המשטרה חושדת כי באמצעות האישורים שהנפיק הפסיכיאטר, קיבלו בני הישיבות גמלה מביטוח לאומי בגין בעיות נפשיות לכאורה. מדובר בהונאה בהיקף של מליוני שקלים.

בשבוע שעבר, נעצר "מאכער" מהמגזר החרדי החשוד כי בשנה האחרונה, ובסיוע של חשודים נוספים, הוציא במרמה כ-2.5 מיליון שקל מהביטוח הלאומי, בעבור עשרות תובעים "פיקטיביים".

הוא סייע להם להגיש תביעות כוזבות רבות למוסד לביטוח לאומי, בגין נכות נפשית, פסיכיאטרית.

לדברי המשטרה, החשוד מסר פרטים כוזבים באשר למצבם הרפואי של התובעים, שהשתמשו בתעודות רפואיות מזויפות, וכך הוציא, במרמה, את הכספים מהביטוח הלאומי.

פעילותו של החשוד, נחשפה בפעילות סמויה ומשותפת של יחידת להב 433 והמוסד לביטוח לאומי בחודשים האחרונים ועד כה נאספו עשרות תיקים של תובעי גמלאות נכות שהוגשו ע"י החשוד למוסד לביטוח לאומי.

עם תחילת שלב החקירה הגלוי, נעצר החשוד ובחיפוש שנערך בביתו נתפסו מסמכים שונים הקשורים לביצוע העבירות והחשדות נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר