פרסום ראשון

האיש שמתסיס סטודנטים: ח"כ יוחנן פלסנר מ'קדימה'

נאבקים על שוויון? מסתבר שממש לא. ח"כ יוחנן פלסנר מ"קדימה", לצד גורמים נוספים במפלגה, מתסיסים סטודנטים לצאת ולמחות נגד התקציב הדל שקיבלו האברכים הרעבים ללחם - כך נודע ל"כיכר השבת". הח"כים החרדיים זועמים: "הוא בונה את ההתקדמות הפוליטית שלו באמצעות שנאה" (חדשות, פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |

חבר-הכנסת יוחנן פלסנר מ"קדימה", לצד גורמים נוספים במפלגתו, מתסיסים בימים האחרונים סטודנטים ותנועות של סטודנטים - לצאת ולהפגין נגד "חוק האברכים", כך נודע ל"כיכר השבת".

מעדויות רבות שהגיעו למערכת עולה, כי גורמים ב"קדימה" מסתובבים בימים האחרונים באוניברסיטאות שונות ברחבי הארץ ומנהלים שיחות ישירות עם סטודנטים.

מי שחשב עד לרגע זה שהמאבק של הסטודנטים נובע מדרישה לשוויון, טעה. עסקני "קדימה", ובראשם פלסנר, מנהלים בימים אלה מאבק פוליטי, על גב התקציב הדל שמקבלים אברכים הרעבים ללחם, כדי לפגוע בראש-הממשלה בנימין נתניהו ובשותפיו החרדיים לממשלה.

לצידה של "קדימה", עומדים העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" (ואתרי האינטרנט שלהם) שמקדישים בימים האחרונים את מלוא הפרסום לנושא. הפגנה של עשרים סטודנטים - הופכת ל"הפגנה המונית" וכל שקל לאברכים הופך ל"בזבוז תקציב".

"נאגד סטודנטים נגד ההחלטה"

ולא רק בשטח. גם בכנסת פועל ח"כ פלסנר רבות מאחורי הקלעים נגד החרדים. לפני שבוע, לקראת הדיון בועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק למלגות קיום לאברכים, פנה פלסנר, בקריאה דחופה לרה"מ נתניהו שיסיר את ההצעה מסדר היום של ממשלתו.

וכך אמר פלסנר לכלי-התקשורת רק לפני מספר ימים: "עיגון בחקיקה של מדיניות פסולה שתנציח את מחויבות הממשלה רק למי שבחר לא לשרת ולא לעבוד, תביא לאובדן הלגיטימציה המוסרית של ממשלת נתניהו בעיני הרוב הציוני במדינה ולתחילת הסוף של כהונתה.

"אין לנו שום כוונה לעמוד מנגד ולאפשר לממשלת נתניהו לרמוס ערכים של הוגנות ושוויון בשעה שהיא קריטית לעתיד המשק והחברה הישראלית. על כן, בכוונתנו לאגד, במאבק ציבורי קבוצות של סטודנטים ואזרחים מחויבים על מנת להביא לביטול ההחלטה".

"פלסנר מקדם שנאה"

אמר וקיים. פלסנר החל לאגד, כפי שאמר בעצמו, קבוצות של סטודנטים על מנת להביא לביטול ההחלטה. בפועל, גם הוא וגם מפלגתו נכשלו במאבק, כשהסטודנטים מעדיפים שלא להצטרף למחול השנאה נגד החרדים.

בשיחה עם "כיכר השבת" מכחיש פלסנר את הדיווח. "זה לא נכון, אבל בין כה וכה תכתבו מה שאתם רוצים. אתם לא רוצים לשמוע אותי", היתמם פלסנר בתחילת השיחה.

"הסטודנטים מרגישים שהם מופלים", אומר פלסנר. "אני לא מתכוון להיות בהפגנה שלהם וכך גם חברי-כנסת מ´קדימה´. אצלכם רק זועקים הסתה והסתה. אני דואג לחרדים במישורים אחרים, אבל אתם לא תשמיעו את הדברים האלה".

חברי-הכנסת החרדיים שמעו בזעם בימים האחרונים על פעילותו של ח"כ פלסנר שהפך בימים האחרונים ללוחם הגדול ביותר של הציבור החרדי.

סגן שר החינוך חבר-הכנסת הרב מאיר פרוש אמר ל"כיכר השבת" כי ח"כ פלסנר בונה את ההתקדמות הפוליטית שלו באמצעות ריבוי שנאה בין חרדים לחילונים. "כנראה שבקדימה מי שיותר שונא חרדים מובטח לו שיקודם", אמר.

סגן שר הבריאות חבר-הכנסת הרב יעקב ליצמן סירב להתייחס לפעילות של פלסנר. בסביבתו הדגישו כי "זה חלק ממסכת הצביעות השולטת בקדימה, אותה היטב ליצמן לחשוף בכנסת עם פרסום הסיכום הקואליציוני שהציעה הגב´ ציפי לבני ליהודת התורה - במסגרתו נכלל המשך הקיצבה לאברכים בסך 1,040 שקלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר