משנאייך ומחריבייך

הפתעה: סיעת מרצ פעלה להנצחת מחזיר בתשובה

סיעת מרצ בעיריית תל אביב-יפו פעלה להנצחת שמו של "פוסק ומחזיר בתשובה". ימות המשיח? לא ממש: המדובר בשייח באסם אבו-זייד, בכיר בתנועה האיסלאמית, שעל פי החלטת מועצת עיריית ת"א, תיקרא כיכר ביפו על שמו. ההחלטה נפלה בתום קרב ציבורי שהובילה מרצ (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הפגנה של פעילי "מרצ" (אילוסטרציה: פלאש 90)

דרמה בעיריית תל אביב: נציג סיעת מרצ בעירייה, ניהל מאבק להנצחת שמו של "פוסק ומחזיר בתשובה", קרב שהוכרע לבסוף בקריאת כיכר על שמו, ובתמיכת בדיעבד של נציג הליכוד.

ימות המשיח? תרגיעו. המדובר בשייח באסם אבו-זייד, שהיה מבכירי התנועה האיסלאמית בישראל והקים את מרכז התנועה ביפו. במשך עשרות שנים נחשב לפוסק ולסמכות העליונה בקרב תושבי יפו והיה מחזיר בתשובה. הוא מת ביולי 2008 ממחלה קשה, ומאז מותו, ניטש קרב על הנצחתו.

אמש (א´), הוכרע הקרב: ועדת השמות וההנצחה בעיריית תל-אביב החליטה לקרוא כיכר על שמו, כך חשף אתר ynet.

המדובר בכיכר הנמצאת בפינת הרחובות הדולפין ויהודה הימית, והיא תיקרא מעתה על שמו של השייח המוסלמי.

בשנה שעברה התנהל מאבק ציבורי סוער סביב הנצחתו, כאשר בשלב כלשהוא, אף התפטר מוביל המאבק, חבר מועצת העיר אחמד משהראווי (מרצ), מתפקידו בהנהלת העירייה.

מי שהצטרף בתמיכה מפתיעה בהנצחה, היה ראש סיעת הליכוד בתל אביב וחבר המועצה, ארנון גלעדי: "הליכוד דוגל בהנצחת וכיבוד אישים שתרמו לדו קיום ולמתינות למען שגשוגה של מדינת ישראל, בין אם הם ערבים ובין אם הם יהודים".

בנוסף, הוחלט בוועדת השמות העירונית לקרוא רחוב נוסף על שם אישיות ערבית. זה הרחוב השביעי בעיר שייקרא על שם ערבי: יעקוב ג´ורג´ חנאניא, שהיה יו"ר האגודה האורתודוקסית ביפו וזכה בתואר יקיר העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר