החיים שאחרי

אמנים ואנשי שמאל למען אמסלם: "תומכים במאבקו"

מחבקים את אמסלם: שורת אמנים, אנשי רוח ורבני הציונות הדתית חתומים היום על מאמר שמפרסם הזמר קובי אוז, בו הוא מביע תמיכה בדבריו של הח"כ המודח. "עלינו לתמוך במאבקו של הרב אמסלם לטובת פניו של הדור הבא", כותב אוז. "לתת לו גב" > ציטוטים (חדשות, פוליטי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
משמאל: אוז והרב מלכיאור. לימין אמסלם (פלאש 90)

התקשורת כבר מחבקת את חבר-הכנסת חיים אמסלם, וכעת גם שורת אמנים ואנשי רוח מצטרפים: הבוקר, במאמר מיוחד שפרסם הזמר קובי אוז, בעבר סולן הלהקה הפופולארית "טיפקס", ב"ידיעות אחרונות" הוא כותב על העוול, מבחינתו, שנעשה לאמסלם ועל החובה בלשמר את מורשתו ולסייע לו.

"כאשר שמעתי את דבריו של הרב חיים אמסלם", כותב אוז, "חשבתי שהוא הוא המצע שחברי ש"ס נזהרו כל השנים מלהחצין. חשבתי שהוא אומר את האמת, שהם מטעמים טקטיים הסתירו בלב.

"אבל לפתע, כשחבר הכנסת אמסלם דיבר דברים נכוחים, ישירים, אמיתיים, דברים שהמון יהודים בישראל מייחלים לשמוע, דווקא אז הסירו חברי סיעת ש"ס את המסכה ומתחתיה נחשפו פנים של טרמפיסטים.

"טרמפיסטים על החרדים האשכנזים, טרמפיסטים בדלנים, שהשירות הצבאי שעשו היה להם כיסוי אופנתי כדי שיוכלו לגדל דור של מתרפסים".

אוז, מתברר, גיבש מאחוריו רשימה מכובדת למדי של אנשי רוח ואמנים שהביעו תמיכה עקרונית בדברים והבטיחו להתייצב לימינו של אמסלם.

"עכשיו חובת ההוכחה עלינו, החילונים, המסורתיים והדתיים הלאומיים", הוא כותב, "האם נשכיל לקלוט שהקרב האמיתי על דמותה של הארץ מתנהל בין היהודים הקיצונים למתונים? האם נתיר לבדלנים לשלוט בחיינו, או שנחזק את העמידה המחבקת שהרב אמסלם מייצג?".

ומעל גבי דפי העיתון, משמיע אוז קריאה לחבריו: "המשיכו לתת לו גב, לבטא את עצמנו בפומבי בנושא ולא להורידו לסדר היום.

"הבה נכריז כי אנו רוצים לחיות עם יהדות ועם ציונות, אנחנו רוצים לעבוד וללמוד, אנחנו רוצים מתינות, נינוחות ונועם הליכות. עלינו לתמוך במאבקו של הרב אמסלם לטובת פניו של הדור הבא".

בשולי המאמר, מציין אוז כי לדבריו מצטרפים שלמה בר, הרב ד"ר בני לאו, הרב מיכאל מלכיאור, הרב יואל בן-נון, אודי לאון, עלמה זהר, הרב שי פירון, במבי שלג, ניצן חן רזאל ויחזקאל רחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר