רואים את הסוף

אחרי שלושה ימים: הושגה שליטה מלאה על השריפה

אחרי שלושה ימים של בערה, מדווחת המשטרה כי הושגה שליטה על מוקדי השריפה הגדולים > תושבים שפינו את בתיהם בעקבות השריפה, הורשו בשעות האחרונות לשוב אליהם > ראש הממשלה הורה: להתחיל בתהליך השיקום מיד, בלי עיכובים. "אני רוצה פתרונות מידיים", אמר (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מביטים על להבות אחרונות בכרמל (צ´: פלאש 90)

(צפו בוידאו: כוחות ההצלה הטורקים נוחתים בישראל)

אחרי שלושה ימים של בערה גדולה, מדווחת משטרת ישראל כי הושגה שליטה על מוקדי השריפה הגדולים. ולמרות זאת, כוחות הכיבוי עדיין בשטח בשלושה מוקדים בהם בוערות שריפות קטנות יחסית: בעוספייא, ואדי גלים וניר עציון.

גם בשעה זו פועלים שישה צוותי כיבוי אש בגליל המערבי, בעקבות שריפה שפרצה בקיבוץ איילון ובאבו סנאן. המשטרה חושדת שמדובר בהצתה מכוונת. אדם אחד נפגע קל משאיפת עשן ופונה אל בית החולים.

עשרות מטוסי כיבוי שהובאו מחו"ל, ביצעו כ-400 גיחות במהלך הימים האחרונים. גם ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם, ביצע כמה גיחות וסייע בכיבוי השריפות.

תושבים שפינו את בתיהם בעקבות השריפה, הורשו בשעות האחרונות לשוב אליהם. תהליך השיקום יחל מיד, וראש הממשלה הקציב לכך עשרות מליוני שקלים, בשלב הראשון.

הבוקר נערכה ישיבת ממשלה בכרמל, כהזדהות עם התושבים במקום.

"בראשית דברי אני רוצה לומר שליבנו עם המשפחות שמביאות את יקיריהן לקבורה, העם כולו מזדהה עם כאבכם ועם גבורת הנספים", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נתניהו: "אני רוצה פתרונות מהירים"

"הממשלה מתכנסת היום בטירת הכרמל כדי לדון במתן סיוע מהיר לאזרחים שפונו מבתיהם ושבתיהם נהרסו בשריפת הענק. אנחנו מצווים לשקם את המפונים, לשקם את הבתים, לשקם את התשתיות ולעשות את זה במהירות האפשרית. שוחחתי עם השרים לפני הישיבה וחשוב לומר זאת כאן ועכשיו: אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה ביורוקרטיה, אני רוצה קיצור תהליכים, אני רוצה פתרונות מהירים, אני רוצה שתוך ימים אחדים כל האנשים יוכלו לחזור לבתיהם או לסידורי דיור אלטרנטיביים, עד שתיגמר עבודת השיפוץ והשיקום.

"בנוסף, אנחנו נשיק היום את הפעולה שתביא לתוכנית שיקום ליערות הכרמל, ובעניין הזה אני רוצה להודות למשרד להגנת הסביבה והרשות להגנת הטבע והגנים וגם לקרן הקיימת לישראל, וליו"ר אפי שטנצלר.

"אני יודע שאתם עושים הרבה בעניין הזה במיוחד בימים אלה. אנחנו עדיין בעיצומה של שריפת יער ענקית. הכבאים עושים עבודת קודש תוך חירוף נפשם, אבל צריך להבין שבסוג שריפה כזה, רק מטוסי כיבוי יכולים להכריע את השריפה. ובזה אנחנו עוסקים יומם ולילה. גייסנו למעלה מ-30 כלי טיס ממדינות העולם. היום בצהריים אמור להיכנס לפעולה גם מטוס ענק הסופר-טאנקר ששכרנו מחברה אמריקנית. אני מאמין שבאמצעים אלו ניתן לתחום את האש וגם להביא לכיבויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר