הרב יצחק פרץ: "בלי רבנים אין ישיבות, אין תורה"

רבה של רעננה, הרב יצחק פרץ, היה בעבר מהלוחמים למען תיקון ´חוק השבות´. עכשיו - 21 שנה אחרי, הוא מתחרט ואומר שאין טעם לשנות את החוק. "שופט בג"ץ אמר לי - אתם תחוקקו איזה חוק שאתם רוצים בכל עניין דתי ואנחנו כבר נדאג להוציא ממנו את העוקץ הדתי", אמר ל´מרכז העניינים´ > חשיפה (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הרב פרץ (חיים גיל)

רבה של רעננה, הרב יצחק פרץ, אינו מוצא כל תועלת בשינוי ´חוק השבות´ - זאת, למרות שבעבר היה מראשי הלוחמים למען תיקונו.

בראיון בלעדי שהעניק ל´מרכז העניינים´ ושקטעים ממנו מתפרסמים כאן לראשונה, אומר הרב פרץ: "גם לו ייכתב בחוק כי יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה, או נתגייר כהלכה, יהיה מי שיטען שההלכה כוללת סוגי גיור שונים דוגמת הגיור הרפורמי".

ומה הסיבה? לא תאמינו: "אחד משופטי הבג"ץ לשעבר אמר לי לפני שנים, ש´אתם תחוקקו איזה חוק שאתם רוצים בכל עניין דתי, ואנחנו בבית המשפט, כבר נדאג להוציא ממנו את העוקץ הדתי´".

כמובן שלדברים הבעייתיים אין שום גיבוי מהממסד הרבני שטוען שמוכרחים לתקן את החוק - למרות שכמה מנציגנו ממשיכים לסכל זאת.

מינוי רבנים

הרב פרץ נשאל בראיון ל´עניינים´ (העיתון החרדי היחיד שיצא ערב החג. י"א) על העובדה שלא ממנים רבנים חדשים.

"באופן כללי, זה נכון ששנים רבות לא ממנים רבנים בישראל. רבני שכונות ורבני ערים שפרשו, יצאו לפנסיה או נפטרו, אין מי שימלא את מקומם. פעם סיפר לי הגרש"מ עאמר שרק בתל אביב עצמה מדובר בעשרות רבות של רבנים, ואני לא מבין (הגר"י מגביה את קולו, כמעט צועק) איפה נמצאים חברי הכנסת הדתיים? מדוע הם לא עומדים על כך שימנו רבנים חדשים?! ירושלים בלי רב, פתח תקווה בלי רב, עשרות שכונות, יישובים ומושבים ברחבי הארץ בלי רב. מה קורה פה?

"צריך שיהיה ברור לחברי הכנסת הדתיים והחרדיים שאם לא יהיו רבנים, לא יישארו מפלגות חרדיות ודתיות! מי מחזק את הציבור הדתי? מי לוחם את מלחמות הדת? הרבנים הם הגיבוי של הנציגות הדתית. הם שולחים ילדים לישיבות. הם מעודדים את הדת. הם מחזיקים את הגחלת של התורה שלא תכבה. בלי רבנים אין ישיבות, אין תורה. הח"כים שולחים את הדור הצעיר לישיבות? או שאת זה עושים הרבנים בכל קהילה וקהילה?!

"אני לא יודע להגיד אם יש כאן מדיניות ממשלתית מכוונת. אבל יש כאן יד מכוונת. הרי ראש הממשלה אריק שרון, לפני שנפל למשכב ביקש לפרסם חוברת שבה נכתב שלא ימונו יותר רבנים בכל עיר ועיר, אלא רב ראשי אחד לאזור שלם. זה מה שעושים אלו שמנהלים מלחמה נגד הדת. הם מקצצים ברבנים כי הם מבינים שהרבנים מחזיקים את הקהילות ושומרים על הגחלת היהודית".

יד מכוונת

אז מה אתם אומרים לנבחרי הציבור שלנו, לחברי הכנסת?

"הם צריכים לדעת שהם חייבים להילחם על תפקידי הרבנים. הם חייבים לדאוג שימנו כאן רבנים חדשים בכל המקומות שחסר. בתקופת המפד"ל, כשהם שלטו במשרד הדתות ובמועצות הדתיות, הם מינו המון רבנים. בכל עיר ובכל מושב ובכל שכונה ואפילו בקיבוצים. זה בנה את הציבור הדתי. זה בנה את היהדות.

"אני לא רוצה להפחית חלילה בתרומה הגדולה של עולם הישיבות שיש בו ראשי ישיבות שמסרו את נפשם כפשוטו על מנת להקים עולה של תורה. אבל זו עובדה שהמפד"ל דאגה לרבנים. זו העבודה שעל חברי הכנסת לעשות. זה סדר העדיפות הנכון.

"יש לי פה ברעננה רב שכבר עבר את גיל הפנסיה ואני לא נותן שיפטרו אותו. כי אני יודע שאם הוא יעזוב, לא ימנו מישהו אחר במקומו וקהילה תהיה בלי רב. אני לא חושב שהנציגים החרדיים לא רוצים שימנו רבנים ח"ו. בטוח שהם מתנגדים לקיצוץ ברבנים בישראל. אבל הם צריכים להילחם על זה.

"יש פה יד מכוונת שרוצה להקטין את הציבור של שומרי המצוות בארץ, וצריך להילחם בזה בכל הכוח. הצעד הראשון זה לפגוע ברבנים וכך מחלישים את כל הכוח של היהדות בארץ. ותכתוב שאת הדברים האלו אומר רב בישראל שהיה גם שר וגם חבר כנסת. כך שאני יודע בדיוק על מה אני מדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר