הרב רבינוביץ בראיון ל"כיכר השבת":

"אין הצדקה לפגוע במתפללים, גם אם נכנסו בלי אישור רישמי"

רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, בראיון ל"כיכר השבת" בעקבות הרצח של בן יוסף לבנת היום בשכם: "אין שום הצדקה לפגוע באנשים חפים מפשע - גם אם נכנסו שלא כדין ובלי אישור רישמי" ● הרב גם קורא לצה"ל לאשר יותר כניסות לשכם ● בפנים: תיעוד מצולם מזירת הדמים (בארץ)

מנחם כהן | כיכר השבת |
הרב רבינוביץ בקבר יוסף (כיכר השבת)

"אין שום הצדקה לפגוע באנשים חפים מפשע - גם אם נכנסו שלא כדין ובלי אישור רישמי" - כך אומר בצהריים (ראשון) הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בשיחה עם "כיכר השבת", בעקבות הרצח הנתעב של בן יוסף לבנת, בדרכו לתפילה על קבר יוסף הצדיק בשכם.

"מדובר בפיגוע רצחני של יהודים שהלכו להתפלל על קבר יוסף. אני קורא לצה"ל לעשות הכל כדי לשים את ידם על הפוגעים", אומר הרב רבינוביץ.

הרב גם מתייחס גם לקטע הוידאו שפורסם הבוקר באתר, בו נראים פורעים ערבים מציתים את הקבר: "יש לפעול מיידית בשעה זו למנוע ממתפרעים המבקשים לפגוע בקבר יוסף".

כזכור, לפני מספר חודשים המקום שופץ אחרי שנים של הזנחה. "צריך לעשות הכל כדי לשמור על המקום. טרחנו רבות כדי לשקמו ולשפצו. ההצתה של המקום - מחזירה אותנו שנים אחורה".

על הטענה כי הנפגעים הסתננו שלא כחוק, אומר הרב רבינוביץ: "בשעה הזאת, אין זה הזמן המתאים לדון על אופן הכניסה ודרך הכניסה. ברור שאסור להיכנס בלי תיאום. אין בזה שום הצדקה. כל הרבנים, כולל רבני חסידות ברסלב, גינו את הנכנסים לקבר יוסף בלי תיאום עם הצבא.

"יחד עם זאת, ברור שהצבא צריך לתת יותר אפשרויות להיכנס על מנת שלא נגיע למצב שהכניסות יהיו מאוד מדודות. כאמור, בעת הזאת זה לא הזמן לדון בכך. בשעה הזאת צריך לגנות את הרצח. אין שום הצדקה לפגיעה במתפללים".

הנרצח, הינו אחיין של שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "בחור שכל מטרתו בערב החג השני של פסח הייתה להתפלל. הוא נרצח בדם קר באופן מתועב והותיר אישה וארבעה יתומים", אמר לבנת במהלך מסע ההלוויה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר