חייבים 5,000 ש"ח? ישללו לכם את רישיון הנהיגה

הצעת חוק חדשה מאיימת לשלול את רשיון הנהיגה של החייבים לפחות 5,000 ש"ח בקנסות, דוחות תנועה או אגרות. במסגרת הצעת חוק, תתאפשר גביית פיצויים מעבריינים שנפסק לחובתם פיצויים לנפגעי עבירה. בין היתר, יהיה ניתן להרחיק לכת עד שלילת רישיון נהיגה, קבלת דרכון ויציאה לחו"ל, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי

יוני גבאי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הכנסת דנה היום בהצעת חוק חדשה, שתאפשר שלילת רשיון נהיגה מאנשים החייבים מעל 5,000 ₪ ומתחמקים מתשלום יותר משנה, ללא סיבה מספקת.

במסגרת הצעת חוק, תתאפשר גביית פיצויים מעבריינים שנפסק לחובתם פיצויים לנפגעי עבירה.

בין היתר, יהיה ניתן להרחיק לכת עד שלילת רישיון נהיגה, קבלת דרכון ויציאה לחו"ל, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי ומגבלות נוספות.

החוק יאפשר גביית חובות כגון דוחות משטרה, קנסות בגין עבירות מנהליות, אגרות והוצאות שנפסקו לחייב וקנסות בגין העסקת עובדים זרים.

"הרשות מטפלת בכ-1.4 מיליון תיקים של כ-350,000 חייבים, ובהיקף של כ-1.2 מיליארד ₪. ב-15 שנה האחרונות, נסגרו כ- 75% מהתיקים", אמר היום מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר דוד מדיוני.

ח"כ דוד רותם סיפר היום כי קיבל תלונות רבות על פעולת של המרכז על שלילת רישיונות נהיגה מנהגי מונית ואוטובוס, דבר המנוגד להחלטה שלא לגדוע את פרנסתו של חייב.

לדברים הצטרפה גם נציגת "עמותת ידיד", עו"ד ורדית דמרי-מדר שטענה כי הגרעין הקשה של החייבים, הם אנשים בעלי קשיים ועל-כן יש להתחשב בהם ולבדוק את הנושא היטב.

כך או כך, יש להניח כי הנושא הזה יעסיק את הציבור וצפוי לחולל סערה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר