הרב שלמה אבינר: "הספר תורת המלך? יש בו דברים שאי אפשר לסבול"

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים: "בספר "תורת המלך" יש דברים שאי אפשר לסבול". התייחס לטענת אנשי ימין על רדיפה מצד השלטון: "זה סתם תסביך רדיפה. יש חילוקי דעות וכמובן מי שרוצה להוביל כיוונים מסוימים באומה צריך להתכונן לכך שלפעמים הוא יחטוף ביקורות"

איטל קציר | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר (פלאש 90)

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת ירושלים" תוקף את הטוענים כי השלטון מתנכל לימין.

בראיון לרדיו "גלי ישראל" אמר הרב אבינר: "זה סתם תסביך רדיפה. יש חילוקי דעות וכמובן מי שרוצה להוביל כיוונים מסוימים באומה צריך להתכונן לכך שלפעמים הוא יחטוף ביקורות וקשיים. אבל הסגנון הזה, להתאמלל שאנחנו נרדפים וכו´ זה לא הסגנון...".

על מעצר הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף, אמר הרב אבינר: "אם יש ויכוח קשה על מה שהם כותבים או מסכימים, אז צריך להתווכח איתם.

"חילוקי דעות לא נפתרים על ידי מאסר. ואם באמת היו רוצים לברר איתם את הנושא, אפשר לגשת למעונם ולשוחח איתם".

באשר ל"תורת המלך", הרב אבינר סבור כי מדובר בספר בעייתי. "כתובים בו דברים שאי אפשר להלום אותם לא רק כלפי הגויים, גם כלפי יהודים חילוניים; שגם יהודי חילוני – דמו הפקר. אלו דברים שאי אפשר לסבול".

הרב אבינר הדגיש: "גם אם הדברים היו נכונים, הם לא נכונים, אבל גם אם היו נכונים – לא כל מה שחושבים אומרים, לא כל מה שאומרים כותבים, ולא כל מה שכותבים מפרסמים... ולכן הספר הזה הוא ספר בעייתי וצריך להילחם נגד הדעות האלה.

"הנחמה שלנו היא שהדעות האלה הם רק נחלת מיעוט שבמיעוט. הקהל הרחב אינו קונה את הדברים האלה וגם הרבנים מסתייגים בתקיפות למה שכתוב שם. על כל פנים מלחמת דעות צריכה להתנהל בצורה אחרת, מעימותים לא מתקדמים בשום פנים ואופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר