צפו בוידאו

הרב פינטו בראיון נדיר: "אסור שהדת תהיה חלק מהמדינה"

התבטאות מפתיעה נשמעה מפי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בראיון נדיר שהעניק לערוץ 2. "אסור לדת להיות חלק מהמדינה", קבע רבי יאשיהו. "הדת צריכה להיות בבתי-כנסת, בישיבות, בבתי מדרש. כשהדת מופרדת, יש לה את הכבוד שלה והערכים שלה". וגם: מה הוא חושב על תוקפי הטייקונים? (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

בצעד נדיר, העניק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו ראיון לערוץ 2, במהלך הנסיעה המסורתית לציון ה"פלא יועץ" בבולגריה.

שי גל, כתב הערוץ, שוחח עם הרב על מגוון נושאים. "רב זה עבודה לכולם", התבטא האדמו"ר. "הוא כמו אמבולנס. אמבולנס צריך לאסוף את כולם, לטפל בכולם".

גל מספר כי לאחר מותו של טומי לפיד, אויבם של החרדים, ביקש הרב פינטו לערוך לו אזכרה מיוחדת. "אנחנו חושבים שכל יהודי יש לו את המעלה שלו. אסור לקחת שנאות בלב בגלל וויכוחים עניינים ודברים כאלה", מסביר האדמו"ר.

והיו גם התבטאויות מפתיעות. "אסור לדת להיות חלק מהמדינה", קובע רבי יאשיהו. "הדת צריכה להיות בבתי-כנסת, בישיבות, בבתי מדרש. מתי שהדת מופרדת, יש לה את הכבוד שלה ויש לה את הערכים שלה. מופרדת מכל ענייני העסקנות וכל העניינים האלה".

אילי הון רבים ובכירי המשק הישראלי רואים ברב פינטו רבם הרוחני. הרב מדבר עליהם במילים חמות ומגן עליהם, בעידן שבו הזעם החברתי מופנה לעברם.

"עושים הרבה עוול לאנשים טובים. אנשים כמו אילן בן דב, הוא איש מיוחד, אדם שעושה למען החברה. נוחי דנקנר, זה אנשים מיוחדים. ומצד שני, גם האנשים שנלחמים למען הדברים שנלחמים - יש איתם צדק גדול ביותר.

"החיים בארץ חיים קשים ביותר", אומר הרב, "אבל לא פותרים בעיות בלקחת קורבנות ולהקריב אותם".

(צפו בוידאו, באדיבות חדשות 2)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר