תפסיקו להמתין, מחירי הדירות לא יירדו / דעה

מידי יום פונים אליי אנשים ושואלים אותי: 'תגיד, מה יהיה עם מחירי הדירות? בכמה? איפה כדאי כעת לרכוש דירות?'. זה לא סוד שאנשים 'יושבים כעת על הגדר' וממתינים. מדוע הם ממתינים? אינני יודע... * עקיבא וייספלד עושה לכם סדר במפת הדיור, תשע"ב (חדשות בארץ, נדל"ן)

עקיבא וייספלד | כיכר השבת |

מידי יום פונים אליי אנשים ושואלים אותי: 'תגיד, מה יהיה עם מחירי הדירות? בכמה? איפה כדאי כעת לרכוש דירות?'. זה לא סוד שאנשים 'יושבים כעת על הגדר' וממתינים. מדוע הם ממתינים? אינני יודע...

אני בעצם כן יודע, ממתינים שמחירי הדירות יירדו, ממתינים שדפני ליף תארגן עוד הפגנת מאה-מאתיים-שלוש מאות אלף וכן הלאה.

ממתינים שטרכטנברג יאמר שהממשלה חייבת לדאוג לכל מי שאין לו דירה - לדירה שלושה חדרים (מרוהטת, אלא מה?!); ממתינים שהבחירות יהיו בפתח וראש הממשלה יודיע שהוא מחלק דירות חינם; ממתינים, ממתינים וממתינים...

בינתיים לא רוכשים דירות, בינתיים משלמים שכירות שהולכת לפח במקום לשלם בכסף זה משכנתא, ושוב ממתינים.

אין כל פתרון למחירי הדירות הגבוהים בירושלים, בני-ברק, תל-אביב וכל שאר ערי המרכז. נכון שדפני רוצה לגור ברוטשילד, אבל כל מי שעבר את גיל הטיפש עשרה יודע ש"מגיע לי" ו"אני רוצה" לא ממש עובד. ועדת טרכטנברג לא חיפשה פתרונות כיצד לאפשר לאנשים לרכוש דירות בתל-אביב, ואני לא מאמין שתקום אי פעם ועדה שתעשה זאת.

מי שרוצה לגור במרכז שיואיל בטובו לשלשל ידו לכיס ולשלם, אם הוא לא רוצה או לא יכול שיחפש לו חלופה אחרת. כך זה בכל מקום בעולם, דירות בערים המרכזיות עולות כסף רב.

גם הציבור החרדי כבר מזמן לא מחפש פתרונות למצוקת הדיור בבני-ברק, ולא בירושלים, שם קונים דירות רק אלו שיש להם. לכן כל ישיבה על הגדר עד אשר ירדו המחירים בבני-ברק היא בגדר "יושב בטל".

בל נשכח, כל הקבלנים שמוכרים היום דירות - רכשו קרקעות במחירי שיא. כך שהם לא ממש יכולים להוריד מחירים, מלבד מבצעים קוסמטיים כאלו ואחרים. אף אחד לא עובד בשביל לא להרוויח, וודאי לא אנשים שהשקיעו הון רב.

נכון, יכול להיווצר מצב שבו אנשים יפסיקו לרכוש דירות יקרות עקב משבר כלכלי עולמי, או חשש מפני משבר שכזה שעלול להגיע לארץ משבר בכלכלה האירופאית יכול להשפיע על כלכלות נוספות בעולם, אך כרגע זה לא מה שנראה שיקרה.

בפריפריה המצב שונה, כפי שכתבתי בעבר, עליית מחירי הדירות בפרירייה במקומות שונים אינה מובנת כלל וכלל: האוכלוסיה נשארה אותה אוכלוסיה, הפיתוח לא השתנה. כך שלא הייתה כל סיבה שמחירי הדירות יעלו.

מחירי השכירות אף הם לא עלו, כיון שהשוכרים נשארו אותם שוכרים וממילא הם לא משלמים מחיר גבוה יותר. כל הסיבה שמחירי הדירות עלו, היא אך ורק משום שכולם נהרו כמו עדר לרכש דירות בפרירפיה וחשבו שיעשו שם מכה כיון שזו נהייתה האופנה להשקיע בדיור בפריפריה...

כל אברך שעדיין לא יודע מהיכן יגמור את החודש כבר הרגיש חובה להחזיק בדירה להשקעה. הביקוש הזה העלה את המחירים, לדעתי נוצרה שם בועה! וכעת לאחר התפקחות מסוימת, יתכן מאוד שנראה שם ירידה במחירי הדיור.

שם בהחלט כדאי לחכות ולראות מה קורה. מאידך מי שיש לו שם דירה שהמחיר שלה עלה לאחרונה - שיזדרז וישים שלט למכירה כל עוד הוא יכול לקבל מחיר טוב!

אני לא מדבר על מקומות בהם יש שינוי באוכלוסיה שנהפכה להיות יותר חרדית ואז יש הצדקה לעלייית המחירים, אלא כוונתי למקוומות שבהם כלום לא קרה.

אז אם אתם מתכננים לרכוש דירה במרכז, זה הזמן, כעת אפשר להשיג תנאים מעט טובים יותר. אם אתה מתכננים לרכוש בפרירפייה - חכו, המחירים שם ודאי לא יעלו.

הכותב הנו מנכ"ל "משקלתא - משכנתא בדרך הקלה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר