החוק שיפיל את קווי המהדרין?

"חוק הרצוג": חמש שנות מאסר ליוזמי הפרדה בין גבר לאישה

שר הרווחה לשעבר, יצחק הרצוג, החליט להלחם בכל עוז בהפרדה בין גברים לנשים במגזר החרדי. אתמול הוא הניח הצעת חוק הנועדת להחמיר עם ההקצנה והגורמים הפועלים להדרת נשים בחברה. מי שיפעל ויזום הפרדה, עלול להיכנס לכלא ל-5 שנים ולהיקנס ב-300 אלף ש"ח (אקטואליה, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרצוג. נלחם בהפרדה (פלאש 90)

סערת ההפרדה בין גברים לנשים צפויה להגיע לשיא, בעקבות הצעת חוק שמגבש שר הרווחה לשעבר, יצחק הרצוג.

אתמול הניח הרצוג הצעת חוק הנועדת להחמיר עם ההקצנה והגורמים הפועלים להדרת נשים בחברה. לפי הצעת תיקון החוק, מי שיפעל או שיורה להדרת נשים מהמרחב הציבורי ייכנס לכלא ל-5 שנים וייקנס ב-300 אלף שקלים.

בהצעת החוק כתב הרצוג: "המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל הושתת מאז קום המדינה על סטטוס-קוו עדין בין זכות ציבור הנשים לשוויון זכויות מלא לבין הרגישות למסורת ישראל. ואולם בשעה שחל שיפור אדיר בנוכחותן וחלקן של נשים במרחב הציבורי הבינלאומי ובמדינות דמוקרטיות אחרות, בישראל מתגברת דווקא המגמה ההפוכה, ומקומן של הנשים במרחב הציבורי הולך ומצטמצם תוך פגיעה קשה בעקרון השוויון עליו מושתת המשטר הדמוקרטי.

"פעולות המדירות נשים מהמרחב הציבורי ניכרות בכל מקום: איסור שירת נשים בפרהסיה, איסור הופעת פני נשים בפירסומות, הפרדת נשים בתחבורה ציבורית, הפרדת נשים על מדרכות, הדרתן ממערך השיפט בדיני משפחה ואפלייתן בקבלה לתפקידים ציבורים כחלקן באוכלוסיה ומתוך טעם הרואה בנוכחותן הציבורית פגם מוסרי".

לדברי הרצוג, מטרת תיקון החוק היא לעצור את המגמה המתרחבת של הדרת נשים.

בהתיחסו להצעה אמר הרצוג: "התופעה הזאת מתחילה להיות מזעזעת. לאחרונה קיבלתי לא מעט פניות מנשים על מקרים חמורים שחוו. זו העת למחאה ציבורית של גברים ונשים גם יחד - וזו תהיה מטרת החוק".

בלשכתו של הרצוג אומרים ל'כיכר השבת': "החוק הגיע בגלל ההקצנה שמתרחשת לאחרונה - הפרדה במדרכות, שירה בצה"ל, הפרדה באוטבוסים, החוק יחול גם על רבנים שיצאו בהוראה על הפרדה במרחב הציבורי, הרצוג לא בא לפגוע בדעה של אדם אבל יש דברים שהדעת לא יכולה לסבול.

"צריך לזכור שהרצוג הגיע מבית שקרוב מאוד לדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות