הצביעות חוגגת / סיון רהב-מאיר בטור מיוחד על קווי המהדרין

העיתונאית סיון רהב-מאיר גרמה לקידוש השם גדול, במאמר מיוחד שכתבה ושפורסם בעמוד השער של עיתון 'ידיעות אחרונות': "זו לא חוכמה להתנפל, מדינה שלמה, על כמה חסידים מאשדוד. וואו, יופי, ניצחנו אותם. עכשיו בואו נראה אותנו מול הפרסומאים שהופכים נשים לחפץ בכל הפסקת פרסומות, מול קברניטי הפריים-טיים, מול גיבורי התרבות"

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

העיתונאית סיון רהב-מאיר גרמה לקידוש השם גדול, במאמר מיוחד שכתבה ושפורסם בעמוד השער של עיתון 'ידיעות אחרונות' המוביל את המחאה נגד קווי המהדרין.

"צנוע, על פי מילון אבן שושן, הוא אדם עניו, שאינו גאה, נחבא אל הכלים, נוהג באופן מוסרי, בעל נימוס ודרך ארץ", כותב רהב-מאיר, "צניעות כזו נחוצה מאוד בישראל, כי הדיון האובססיבי שלנו בחודשים האחרונים על צניעות הוא ממש לא צנוע. צעקות 'שיקסע' על אישה שרצתה לעלות לאוטובוס אינן צניעות, אלא סוג של אלימות, וטוב שטניה רוזנבליט חידדה את הנהלים הנהוגים בקווי המהדרין על פי פסיקת בג"צ, שקבע כי אפשר לנסוע כך בהסכמה ולא בכפייה. עסקני צניעות לא יכולים לקבוע נהלים למדינה שלמה, אלא לעצמם בלבד. השאלה היא לאן ממשיכים מכאן. שני דברים מטרידים קורים למאבק הזה בימים האחרונים – בלבול וצביעות.

"הבלבול חוגג", ממשיכה וכותבת רהב-מאיר, "כי כל שלושה גברים שמתקבצים לראות יחד כדורגל כבר נתקלים בתחקירן עם מצלמה נסתרת שטוען שהם מדירים נשים. לא כל שיעור תורה לגברים ברחובות הוא אפליה, ולא כל שעה נפרדת בחדר הכושר לסטודנטים דתיים בטכניון בחיפה היא חרפה. להיפך. בלהט הקרב שכחנו לנשום, לחייך, ובעיקר שכחנו את הכלל הבסיסי 'חיה ותן לחיות'.

"הדיון המתלהם הזה מציג תמונה חד-צדדית של הקצנה חרדית, ופוגע אנושות ביכולת האמיתית לחיות ביחד: יש היום כשלושת אלפים חיילים חרדים וכששת אלפים סטודנטים חרדים חדורי מוטיביציה לצאת ולהתפרנס. אם כשהם יגיעו לראיונות עבודה, הבוס יחשוב שאמא שלהם היא אמא-טאליבן, זה יהיה עצוב מאוד, לחרדים ולחילונים.

"והצביעות חוגגת", מכה רהב-מאיר בחילונים המתחסדים, "כי קווי המהדרין הם ממש לא הבעיה של מעמד האישה בישראל. הלוואי. להפוך את טניה לדפני ליף החדשה לא יועיל. אתמול הפוליטיקאים כבר עמדו בתור להצטלם איתה, ועוד מעט אייל גולן גם ישיר לה בכיכר, אבל המאבק האמיתי עוד לפנינו ואותו – לא בטוח שיש לנו אומץ לנהל.

"זהו המאבק על החזרת הצניעות האמיתית לחיינו, בלי להיסחף אחרי קטבים חרדיים או קטבים חילוניים. לא נשות טאליבן ייקבעו לנו פה נורמות, וגם לא נשות 'מעושרות' ו'הישרדות'. נדמה לי שרוב הציבור היה שמח לצניעות שמשמעה עדינות בסיסית, התנהלות אנושית יומיומית שמכבדת את צלם האלוקים שבאדם שמולנו, גבר או אישה.

"זו לא חוכמה להתנפל, מדינה שלמה, על כמה חסידים מאשדוד. וואו, יופי, ניצחנו אותם. עכשיו בואו נראה אותנו מול הפרסומאים שהופכים נשים לחפץ בכל הפסקת פרסומות, מול קברניטי הפריים-טיים, מול גיבורי התרבות. בואו נראה האם כמו בתנועת המחאה בקיץ, זה ייגמר רק במחירי הקוטג', או שאפשר ליצור מהפכה אמיתית, ולהחזיר לצניעות את כבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות