הצעת חוק: נשים ימונו למנהלות בבתי הדין הרבניים

הצעת חוק של ח"כ ניצן הורביץ ממרצ שתידון מחר בוועדה לעניני חקיקה מבקשת לאפשר לנשים לכהן כמנהלות בבתי הדין הרבנים. יוזם הצעת החוק ח"כ הורביץ: "ההצעה אינה עומדת בסתירה להלכה היהודית ועולה בקנה אחד עם עיקרון השיוויון הנגזר מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

סערת 'הדרת הנשים' שהתרחשה בשבועות האחרונים במספר תחומים בשיח הישראלי, מגיעה כעת גם לבתי הדין הרבניים.

הצעת חוק, שתובא מחר לדיון בוועדת השרים לעניני חקיקה, מבקשת לאפשר לנשים לכהן כמנהלות בבתי הדין הרבניים.

לדברי יוזם העצומה ח"כ ניצן הורביץ (מרצ): "במצב המשפטי הקיים כיום, בתי הדין הרבנים מאוישים על ידי דיינים גברים בלבד. החוק אינו מאפשר לאישה להתמנות אף למשרה של מנהלת בתי הדין שהיא משרה מנהלית ולא שיפוטית. הצעת החוק נועדה לאפשר מינויה של אישה לתפקיד מנהלת בתי הדין הרבניים, לשם כך מבוטלת הדרישה הייחודית לכשירות לדיינות או לרבנות, הניתנות בישראל לגברים בלבד".

לדברי הורביץ, הצעת החוק תיצור אחידות בין הליך המינוי של מנהלי בתי המשפט להליך המינוי של מנהלי בתי הדין. בנוסף מציין ח"כ הורביץ כי הצעת החוק לא עומדת בסתירה להלכה: "הצעת זו אינה עומדת בסתירה להלכה היהודית ועולה בקנה אחד עם חוק יסוד - חופש העיסוק, ועקרון השיוויון הנגזר מחוק יסוד - כבוד האדם וחירותו" ציין הורביץ.

על מנהל בתי הדין הרבנים מוטלת האחריות על התפקוד של מערכת בתי הדין, הוא גם מייצג את בתי הדין הרבניים בכנסת בממשלה ובמשרדים השונים, בנוסף, הוא משמש כיד ימינו של נשיא בית הדיו הרבני הגדול לערעורים. וכמו כן אחראי על הטמעת חידושים ושינויים במערכת בתי הדין הרבניים.

כאמור מחר תובא לדיון בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק של ח"כ ניצן הורביץ, המבקשת לאפשר גם לאישה להתמודד על תפקיד מנהל בתי הדין הרבניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר