"יש כאן מישהו בשם רחל? רבקה? ג'ייק?" - צפו בנתניהו נואם על המורשת היהודית

"יש כאן מישהי בשם רחל? רבקה? לאה? ג'ייק? ובכן, יעקב, יצחק, אברהם, שרה, רחל, לאה ורבקה הראשונים היו כולם כאן. כולנו התחלנו כאן וכולנו חזרנו לכאן. זוהי זכות האבות שלנו וזכות האבות שלכם". צפו בנאום לא שגרתי שנשא ראש-הממשלה בנימין נתניה באירוע של "תגלית"

מישאל לוי | כיכר השבת |
נתניהו ב"תגלית"

באירוע המרכזי של "תגלית" - ארגון המביא יהודי לביקור בארץ-הקודש, ראש-הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום יהודי במיוחד.

להלן התמליל המלא של הנאום, לצד הוידאו.

אתם כולכם מגיעים ממדינות נפלאות, אבל כולכם מגיעים מכאן. כל אחד ואחת מכם. זוהי זכות האבות שלכם. עליכם להסתובב בשטח כדי להבין זאת. יש כאן מישהי בשם רחל? רבקה? לאה? ג'ייק? ובכן, יעקב, יצחק, אברהם, שרה, רחל, לאה ורבקה הראשונים היו כולם כאן. כולנו התחלנו כאן וכולנו חזרנו לכאן. זוהי זכות האבות שלנו וזכות האבות שלכם.

האם ביקרתם בכותל? נגעתם בהן, באבנים? עדיין לא? עשו זאת מחר. אתם נוגעים בזכות האבות שלכם. זוהי מולדתכם, פשוטו כמשמעו. זה המקום שממנו צמחנו כולנו. זה המקום בו גיבש העם היהודי את זהותו. זה המקום בו חיינו אלפי שנים עד שגורשנו למשך אלפי שנים. ואז עשינו משהו ששום עם אחר בהיסטוריה לא עשה. עמים רבים נעקרו ועמים רבים נעלמו. אנו סירבנו להיעלם ושאפנו לשוב למולדתנו וכך עשינו, כנגד כל הסיכויים.

בנינו מדינה נפלאה. יש לה עבר מפואר, ואתם יכולים להסתובב ולראות את כל אתרי ההיסטוריה התנ"כית וההיסטוריה הפוסט-תנ"כית המדהימה שלנו. אבל ישנו דבר נוסף שתראו. אתם תראו את העתיד. זו מדינה שאוחזת בעתיד. מישהו מכם עובד בהי-טק? עוד תעבדו. זו מדינה שעובדת. אנשים עובדים, הם ממציאים דברים שמשנים חיים. אתם משתמשים בטלפונים ניידים? יש כאן מישהו שלא משתמש בטלפונים ניידים? כולכם משתמשים בטלפונים ניידים, אפילו עכשיו אתם משתמשים בטלפון נייד כדי לצלם אותי. יש שם שבב בפנים ותוכנה שיוצרו בישראל. לפעמים אתם נוטלים תרופות, שרבות מהן הומצאו בישראל כדי להציל חיים. ובחלק ממדינותיכם משתמשים במים באמצעות מערכות השקיה שפותחו בישראל, ודברים רבים נוספים. אנו אוחזים בעתיד. ישראל היא כל הדברים הללו.

אם תשאלו אותי מה אני מצפה מכם לעשות, אומר: קודם כל תעשו חיים, זה הדבר הראשון, אבל אני חושב שאתם כבר עושים זאת ממילא. שנית, התחברו למולדת שלכם. שלישית, חזרו הביתה למדינותיכם וספרו את האמת על ישראל. יש כל כך הרבה עלילות שווא על ישראל, והדרך היחידה להילחם בשקר היא לספר את האמת. ספרו להם על מדינה שאזרחיה חופשיים, חופשיים ליזום, חופשיים לעבוד, חופשיים לדבר. זו מדינה שבה אפשר למתוח ביקורת על ראש הממשלה, אף על פי שהוא אף פעם לא עושה טעויות. לא בכל מקום זה דבר מובן מאליו. זו מדינה שבה ערבים נהנים מזכויות מלאות – זכויות הנשללות מהם בכל המרחבים העצומים סביבנו. זו מדינה שבה אישה עומדת בראש בית המשפט העליון, בה יש אישה בדרגת אלוף ובה אישה רשאית לשבת בכל מקום שהיא רוצה. זו עמדתנו. זו מדינה חופשית.

מהו האתגר הגדול ביותר הניצב מולנו? אנו חיים בשכונה קשה, עלינו להגן על עצמנו ויש לנו את החיילים האמיצים ביותר בעולם שעושים זאת. אולם הקרב החשוב ביותר שעלינו לנהל הוא הקרב על האמת. כולכם יכולים להפוך לשגרירים של האמת ולשגרירים של ישראל.

הגעתם לכאן כיוון שלפני כמה שנים הגו כמה יהודים משוגעים, "משיגנע", את הרעיון המטורף להביא עשרות אלפי צעירים יהודים לישראל, להכיר להם את המקום, לגרום להם לראות את האמת, לגעת באדמה הזו ולאפשר לה לגעת בלבם. כמה מהאנשים הללו יושבים איתנו כאן היום: מיכאל וג'ודי שטיינהרדט ולין שוסטרמן, ומסייעים להם צ'רלס ברונפמן, שלדון ומירי אדלסון ובעלי חזון אחרים. כולם חשבו שזה רעיון מטורף וכשהוא הוצג בפניי אמרתי שזה מוצא חן בעיניי. אבל אז אמרתי משהו שנחשב לא פחות מטורף: שישראל תשלם ליהודי התפוצות כדי שיהודי התפוצות יגיעו לכאן. זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה של ישראל שישראל השקיעה בתפוצות. התפוצות תמיד השקיעו בישראל. היום אתם יכולים להשקיע בעסקים ישראליים, ילך לכם טוב. אבל בשעתו הרעיון שאנו נעשה זאת היה ממש מהפכני, ואני גאה מאוד בעובדה שאנו מגדילים את ההשקעה שלנו. בשנה שעברה 40,000 הגיעו לכאן במסגרת תגלית. השנה 50,000.

אני חושב שרק כשאתם מגיעים לכאן אתם מבינים עד כמה יקרה היא תגלית. נמצא כאן לצדי ידידי ועמיתי, השר יולי אדלשטיין. הוא היה שמח לזכות בתגלית הזו כשהוא היה בגילכם, בברית המועצות, אבל הייתה רק בעיה אחת: גם אם הוא היה מצליח לגרום למיכאל שטיינהרדט וללין שוסטרמן לממן את זה, לא ניתן היה לעשות זאת בימים ההם. למעשה, לא רק שהוא לא יכול היה להגיע לכאן, אלא רק על עצם החוצפה שבהבעת הרצון להגיע לכאן, הכניסו אותו לכלא. הוא ישב שלוש שנים על זכות האבות הזאת. והנה הוא כאן היום, שר בממשלת ישראל, בממשלה היהודית של המדינה היהודית האחת והיחידה. אני רוצה שתבינו עד כמה זה יקר.

אני רוצה שתחזרו למדינותיכם ותספרו למשפחותיהם ולידידיכם מה שראיתם כאן, וספרו לאחרים. אבל יש לי בקשה אחת נוספת. אני יודע שאתם מחכים לזה. גם אני מחכה לזה. אני מחכה לכם. אני רוצה שתחזרו לכאן ותעשו עלייה לישראל ותהיו חלק מהמדינה שלנו כאן. בין אם תחליטו לעשות זאת ובין אם תישארו שם, היו גאים בזכות האבות שלכם – ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר