ושוב: סטנלי פישר נגד החרדים

"המצב שבו החרדים, לא משתתף בשוק העבודה - חייב להשתנות", אמר סטנלי פישר ועורר זעם בקרב הציבור החרדי. ו"ר ועדת הכספים משה גפני גינה את דברי הנגיד ואמר: "הנגיד צריך לדעת שהעולם לא נבחן דרך החור שבגרוש. הראיה שלו בכל נושאי החיים היא אך ורק מבחינה כלכלית"

ישי כהן | כיכר השבת |
סטנלי פישר (פלאש 90)

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מתח ביקורת על הציבור החרדי בדברים שנשא היום בכנס הרצליה.

פישר התבטא: "יש לי כבוד ליהדות אבל זה צריך להשתנות, המצב שבו החרדים, החלק באוכלוסיה שצומח במהירות, לא משתתף בשוק העבודה. פחות מ-40% מהם עובדים, זה לא יכול להימשך וצריך לעצור את זה. אם זה יימשך לטווח ארוך יהיה מאוד קשה למשק לספק מה שמצפים: חיים ברמה מכובדת. זה האתגר בטווח הבינוני".

בתגובה לדברים, אמר סגן שר הבריאות, חבר-הכנסת יעקב ליצמן: "אלו דברי הבל שאינם מכבדים את אומרם.

"מאז היותנו לעם, התמודדנו עם ניסיונות גורמים שונים מבית ומחוץ להצר צעדינו ולמנוע את המשך קיומנו, אך לשמחתנו, המשך הגידול וההתפתחות הברוכה של הציבור החרדי, אינה נתונה בידיו של איש זה או אחר, וידועים דברי חז״ל ״אתם אומרים פן ירבה ורוח הקודש אומרת כן ירבה".

ליצמן הוסיף: "יש להצטער שאישיות בעלת שיעור קומה כנגיד בנק ישראל, בחר להצטרף למקהלת ההסתה נגד הציבור החרדי ואני מקווה שימצא דרך לחזור בו מדברי הכפשה אלו״.

גם יו"ר ועדת הכספים משה גפני גינה את דברי הנגיד ואמר: "הנגיד צריך לדעת שהעולם לא נבחן דרך החור שבגרוש. הראיה שלו בכל נושאי החיים היא אך ורק מבחינה כלכלית. כך זה היה בנושא הדיור והמשכנתאות, כך בנושא השירותים החברתיים שהממשלה מחויבת לאזרחיה וכך בנושא המשפחות ברוכות ילדים. כל ילד שנולד במשפחה הוא עולם מלא של אושר ושמחת חיים".

יש לציין כי פישר מרבה בדבריו לעודד את ההשתלבות החרדית בשוק העבודה. בשבוע הבא יתארח סטנלי פישר כאורח הכבוד בטקס הענקת תארים של מכון לוסטיג, ל-50 בוגרות חרדית בתואר שני MBA, אשר כולן עובדות בתפקידים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר