שר החינוך: "שתלמידים ילמדו על תוכנית ההתנתקות"

שר החינוך גדעון סער על מוזיאון גוש-קטיף: "המקום הזה הוא מקום מבורך וחשוב בפרק חשוב בתולדות מדינת ישראל ומספר על העקירה ועל החלוצים בגוש-קטיף. אלו הם דברים שחשוב שתלמידים ילמדו עליהם. יש כאן תיעוד יפה שיכול להתפתח ואני מברך את העוסקים במלאכה. המוזיאון הוא חלק מהיסטוריה של מדינת ישראל". בלעדי

ניצן ארליך | כיכר השבת |

"יום גוש-קטיף" נקבע בתאריך כ"ב בשבט, במסגרת חוק "המרכז להנצחת מורשת גוש-קטיף" בצפון השומרון. בעקבות אישור החוק, הודיע שר החינוך גדעון סער שבתי-ספר המעוניינים בכך יוכלו ביום זה לשלב תכנים הקשורים להנצחת מורשת גוש-קטיף.

בהתאם לזאת, פרסם המשרד חוזר מנכ"ל בנושא והפיק ערכת למידה בהנחיית המטה לתרבות ישראל, לבתי-הספר המעוניינים בשילובה במסגרת הבית-ספרית. יצוין, כי לראשונה, השנה, בחרו גם בתי-ספר ממלכתיים לקחת חלק בנוסף לבתי-הספר הממלכתיים דתיים המשולבים כברב תכנית.

ביום גוש-קטיף במערכת החינוך, בחר השנה שר החינוך סער לבקר במוזיאון גוש-קטיף בירושלים. שר החינוך ביקר במוזיאון כאורחו של שלמה וסרטיל ממפוני גוש-קטיף.

חיים שנעקרו

במהלך הביקור אמר שר החינוך: "לא קל לראות חיים שלמים של אלפי יהודים שקיימו מערכת חיים שלמה של חלוציות וציונות שנעקרו מתוך תקווה שלא היה להבסיס. אי-אפשר להצביע על תוצאות חיוביות שיצאו מההתנתקות, ברור שהמצב הביטחוני הורע בעקבות ההתנתקות, ההתנתקות הוכיחה שבמקום שאין התיישבות, נכנסים אירגוני טרור ונפגע הביטחון".

שר החינוך חיזק בסוף ביקורו את אנשי המוזיאון ואמר: "אני מברך את אלו שיש להם יד במוזיאון, המזכירים את החיים שהיו בגוש". הוא כתב בספר המבקרים: "מי ייתן ונלמד את הלקחים הנדרשים, כדי למנוע השנות העקירה וכדי לחזק את ישראל ואת עתידה. לא אשכח אתהימים הקשים ההם, שהיו קשים מכל - כמובן - למתיישבים.

"זה לא קל לבקר כאן. יש כאן חיים שנגדעו מאלפי יהודים שקיימו מערכת חיים שלמה, חלוצית, ציונית ויצרנית. תוכנית התנתקות הייתה עם תקוות שלא היה להן בסיס במציאות ואי אפשר להצביע על תוצאות חיוביות כתוצאה מן המהלך. זה הלקח שצריך לזכור אותו".

מקום מבורך

לפני שיצא מהמוזיאון, דיבר בראיון וידאו - לצורכי המוזיאון - ותמליל ממנו הגיע לידי 'כיכר השבת'. סער התייחס למצב הביטחוני בדרום ואמר: "כשרואים את גרף שיגורי הטילים מעזה לישראל מאז התנתקות, מבינים שמצב הביטחון ביישובי הדרום הורע בעקבות תוכנית התנתקות. הבטחה לשפר את מצב הביטחון לא קוימה ואף המצב הדרדר".

סער הדגיש: "במקום שאין התיישבות יש ארגוני טרור, הציבור שהיה שם - שליחים של כל עם ישראל. כשאתה עוקר את התיישבות אתה פוגע בביטחון של אזרחי ישראל ומי ששולט כיום זה ארגוני החמאס והטרור.

"היום יש כמות טילים שמאיימת על היקף אדיר על אזרחי ישראל וזה הלקח שאנחנו צריכים ללמוד ולהימנע ממהלכים כאלה שבסופו של דבר לא רק יפגעו בזכות שלנו על הארץ ובהתיישבות, אלא יפגעו גם בביטחון של כלל אזרחי ישראל. עברו רק שנים ספורות מאז תוכנית ההתנתקות ואפשר לראות מי צדק ולהפיק לקח מכאן".

בהתייחסו למוזיאון גוש-קטיף אמר השר סער: "המקום הזה הוא מקום מבורך וחשוב בפרק חשוב בתולדות מדינת ישראל ומספר על העקירה ועל החלוצים בגוש-קטיף, ואלו הם דברים שחשוב שתלמידים ילמדו עליהם. יש כאן תיעוד יפה שיכול להתפתח ואני מברך את העוסקים במלאכה. המוזיאון הוא חלק מהיסטוריה של מדינת ישראל".

(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)
(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)
(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)
(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)
(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)
(צילום: ניצן ארליך, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר