אהרן ברק: "כהונת בייניש - הקשה ביותר"

רגע לפני פרישתה של נשיאת בית-המשפט העליון דורית בייניש, התראיין ברק לגלי צה"ל וניתח את תקופת בייניש. לדברי ברק, עמדותיה ותפקודה של בייניש הותקפו הפעם מהמרכז, לא מהשוליים הימניים או השמאליים, על-ידי שר משפטים שאמר שבית-המשפט העליון הוא סניף של מרצ (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אהרן ברק (פלאש 90)

"תקופת כהונתה של הנשיאה היוצאת, דורית בייניש, הייתה הקשה ביותר מאז הקמתו של המוסד" - כך אומר נשיא בית-המשפט העליון לשעבר אהרן ברק.

רגע לפני פרישתה של נשיאת בית-המשפט העליון דורית בייניש, התראיין ברק לגלי צה"ל וניתח את תקופת בייניש.

לדברי ברק, עמדותיה ותפקודה של בייניש הותקפו הפעם מהמרכז, לא מהשוליים הימניים או השמאליים, על-ידי שר משפטים שאמר שבית-המשפט העליון הוא סניף של מרצ.

כזכור, לפני שבוע וחצי, אישרה הוועדה לבחירת שופטים את מינויו של אשר גרוניס לנשיא הבא של בית-המשפט העליון. גרוניס עצמו, חבר בוועדה, לא השתתף בהצבעה. השופט גרוניס ייכנס לתפקידו בסוף החודש, בתום כהונתה של הנשיאה הנוכחית, בייניש.

לפני שבוע בירך ראש-הממשלה בנימין נתניהו את גרוניס: "אתה ממשיך במסורת ומורשת מפוארת. אין מילה אחרת, מפוארת, שהיא יסוד מוסד בקיום הלאומי שלנו. אני חושב שהדמוקרטיה היא חלק מהקיום הלאומי שלנו ובית המשפט הוא אבן יסוד בדמוקרטיה שלנו. אלה לא אמירות מהשפה אל החוץ. אלה דברים שאני, ומי שמסייע לצידי וגם באופוזיציה מאמינים בהם.

"אני חושב שדמוקרטיה איננה נבחנת בהצעות הרדיקליות שעולות מתוכה. היא נבחנת בתגובה של המנהיגות של המסה הקריטית של האלקטורט והמנהיגות הפוליטית, כיצד היא מתנהגת מול תופעות רדיקליות. במקרה שלנו אני חושב שמדינת ישראל היא מדינה אחראית עם מורשת אחראית והיא תישאר.

"יש שופטים בירושלים, יהיו שופטים בירושלים ואני שמח שיש היום יותר שופטים בירושלים, וזה יישאר. לכן, אני רוצה פשוט להודות לך על השירות הנפלא שעשית למען מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר