מחאה נגד חברת שטראוס, המניה צונחת

הישראלים משלמים יותר: חטיפים של חברת "שטראוס" נמכרים בארה"ב במחיר נמוך בהרבה בהשוואה לישראל ■ בגלל איום לחרם, מניית החברה צונחת. משטראוס נמסר בתגובה כי "בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ-10% בממוצע בלמעלה מ-50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד"

פסק זמן (מתוך אתר שטראוס)

אחרי החרם נגד תנובה והמחאה נגד מחירי הדיור, מסתמן כי את האש תספוג הפעם חברת "שטראוס עלית". הסיבה: כמה ממוצרי החברה נמכרים בארה"ב במחיר זול במיוחד בהשוואה למחירם בישראל.

כך למשל, חטיף החברה, "פסק זמן" נמכר בארה"ב במחיר של 69 סנט בלבד (כ-2.6 שקלים לעומת כ-6.3 שקלים בישראל). גם החטיף "טוויסט" נמכר ב-39 סנט ו"טעמי" נמכר ב-59 סנט בלבד. מדובר בפערים בני עשרות אחוזים, בהשוואה למחירים בישראל.

בעקבות זאת, פתח בסוף השבוע האחרון אוהד לוי, בן 23, דף פייסבוק תחת הכותרת "לעם נמאס - שטראוס עלית לנו ביוקר".

לוי פנה לגולשים: "אם נמאס לך לשבת ולא לעשות כלום והחלטת שהגיע הזמן לשינוי, לחץ לייק. אנחנו לא מטומטמים ולא מוכנים לשלם". מאות גולשים כבר הביעו תמיכה ולחצו 'לייק'.

האיום לחרם על מוצרי החברה, בא לידי ביטוי גם בבורסה. מניית שטראוס נפלה בכ-3%, מחשש לחרם צרכנים נוסף.

משטראוס נמסר בתגובה כי "בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ-10% בממוצע בלמעלה מ-50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד. מדובר בהוזלה קבועה, לא אקט שיווקי, לא הנחות חד-פעמיות ולא 'מבצעים', אלא במחירי מחירון מוזלים וקבועים.

"זאת ועוד, החברה קלטה ביוזמתה את עובדי כוח-האדם שעבדו אצלה הרבה לפני השביתה שנערכה באחרונה, קיצצה בשכר ההנהלה והבכירים והטיבה את תנאי עובדיה, כי צדק חברתי אינו מתבטא רק בהורדת מחירים, אלא בדאגה לקיומה של החברה המפרנסת עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ.

"החברה תמשיך להיות קשובה לצרכניה. מחיר המוצר של שטראוס לקמעונאי הוא 3.5 שקלים לפני הנחות נוספות הניתנות בהתאם להיקפי הרכישות מהחברה. המחיר לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאי בלבד".

באשר למחירי "טעמי" ו"טוויסט" אמרו בחברה: "המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על-ידי הקמעונאיים ואינו נמצא בשליטתנו. החטיפים שנמכרים בניו-ג'רזי נמכרים במחיר מבצע של 2.4 שקלים ל'טעמי' (כולל מע"מ) ו-1.6 שקלים ל'טוויסט' (כולל מע"מ) עליו החליט הקמעונאי המקומי, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה.

"בדומה, ניתן למצוא גם בישראל כעת את המוצרים האמורים כמו גם את שאר חטיפי עלית במבצעים נקודתיים שונים כגון: 3 ב-6 שקלים (2 שקלים ליחידה) ברשת יינות ביתן; 4 ב-10 שקלים ברשת יש; 7 ב-20 שקל בשפע שוק; ובשבוע הבא 6 ב-16 שקל בשופרסל דיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר