תורתו מגן לנו

נס בהר מירון: דליקה שפרצה סמוך לציון, כובתה במהירות

למעלה מ-200 אלף איש הגיעו עד כה להשתטח על ציונו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. הלילה, אירע נס של ממש במתחם הציון, בשל דליקה שפרצה באוהל הכנסת אורחים הנמצא מתחת למערת הציון. אלפי האנשים פונו במהירות מהאוהל ומערת הציון, הדליקה כובתה ובחסדי שמים טופלו רק מספר נפגעים באורח קל (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מכבים את האש (צילומים: חדשות 24)

רבבות עמך בית ישראל, הנאמדים עד כה בלמעלה מ-200 אלף איש, הגיעו בשעות האחרונות, להר מירון להשתטח על ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי ביום ההילולא, ל"ג בעומר.

כל הדרכים המובילות להר עמוסות, וכל השבילים המובילים אל הציון מלאים במתפללים, אך עיקר הדוחק נמצא במערת הציון ומבואותיה, לשם מייעדים כולם את פניהם.

הלילה (רביעי), מעט לפני השעה 02:00, בעוד אלפים שוהים במערת הציון וסביבותיה, החל לפתע עשן כבד להיתמר בסמוך למערה ובמקום החלה שוררת בהלה גדולה.

כוחות ההצלה מיהרו להגיע למקום, וגילו כי פרצה דליקה באוהל הכנסת אורחים הממוקם מתחת למרפסת הכוהנים בחלקו האחורי של מבנה הציון, ככל-הנראה בשל נרות שהודלקו במקום.

כוחות גדולים של משטרה, כיבוי אש, כונני מד"א ומתנדבי 'איחוד הצלה', החלו לפנות את אלפי האנשים ממערת הציון, ממפרסת הכוהנים ומאוהל הכנסת אורחים.

אחד הנוכחים ששהה בסמוך לדליקה, חשש מפני אסון ענק ובמהירות כיבה את הדליקה עם מטפים שהיו בקרבת מקום, ובכך מנע מהאש להגיע לבלוני גז סמוכים והציל את מאות המתפללים.

למרבה הנס, טופלו במקום רק מספר נפגעים קל משאיפת עשן, כאשר אף אחד מהם לא נזקק לפינוי לבית החולים. לאחר מספר דקות, שבה השגרה למקום, והאלפים חזרו מי להשתטח בתפילה בציונו של הרשב"י ומי לרקוד ולשמוח ביום ההילולא.

מ'איחוד הצלה' נמסר כי עד לשעות הבוקר המוקדמות, טופלו בהילולא במירון כ-150 איש, בדרגות פציה שונות, רובם קל, לאחר אירועי כוויות, חבלות, התעלפויות ופציעות. 

(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)
(צילומים: חדשות 24)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר