אביגדור ליברמן הציע: "לקצץ בקצבאות הילדים"

"לקצץ בקבצאות הילדים" - כך הציע בצהריים (שני) יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן במהלך כנס רואי החשבון באילת, ובכך הביע התנגדות לדרישת האוצר - להעלות מיסים. סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן מיהרות התורה, הביע התנגדות נחרצת למתווה שהציב ליברמן (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

"לקצץ בקבצאות הילדים" - כך הציע בצהריים (שני) יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן במהלך כנס רואי החשבון באילת, ובכך הביע התנגדות לדרישת האוצר - להעלות מיסים.

"אני זוכר", אמר ליברמן, "שבשנת 2003 היה שר אוצר מעולה, לדעתי הכי טוב שאני הכרתי, ראש-הממשלה היום - בנימין נתניהו. אז הייתי שר התחבורה. ראינו שהפיתרון הוא לא לפגוע בצמיחה, לא לפגוע בתקציבי פיתוח, כי בזה אנחנו פשוט יורים לעצמנו ברגל, אלא להוריד הוצאות שהם בהחלט לא יצרניות. אני מדבר קודם כל כמובן על קצבאות הילדים".

ליברמן הוסיף כי "אנחנו עשינו נכון ב-2003 וטעינו בתחילת הקדנציה הנוכחית. רק לקצץ בפעילות ובתנופה, או להטיל מיסים חדשים, בלי לשחרר תקציב נוסף לפעילות יצרנית למען פיתוח - זו גישה לא נכונה".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הביע התנגדות נחרצת לרעיון של ליברמן. בשיחה עם אתר ynet, אמר: "קיצוץ בקצבאות הילדים יביא רבבות מילדי ישראל אל מתחת לקו העוני". לדבריו, "הילדים שלנו הם העתיד שלנו, וחלילה אם ניטול מפיהם פת לחם. מצב העוני בישראל אינו מאפשר זאת, עלינו לגלות חמלה כלפי הילדים, ויש למנוע פגיעה אנושה בהם".

תוכנית הקיצוצים

שר האוצר יובל שטייניץ וראש אגף התקציבים באוצר גל הרשקוביץ, הציגו אמש (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו את התוכנית המלאה לקיצוץ בתקציב הצפוי לשנת 2013, שיאושר בממשלה בתוך כחודש וחצי.

שטייניץ הודיע אמש כי הוחלט להעביר תקציב חד-שנתי לשנת 2013 ולא תקציב דו-שנתי כפי שתוכנן בתחילה. "2013 היא שנת בחירות ויש חוסר ודאות לגבי גוש היורו - הוא עלול להתפורר ב-2013 ואולי עוד קודם לכן, ולכן אגיש תקציב לשנה אחת בלבד", אמר שטייניץ.

עיקר הקיצוץ צפוי להיות במשרד הביטחון ובמשרד התחבורה. השרים שצפויים להתנגד בממשלה לתקציב הם שר הביטחון אהוד ברק ושר התמ"ת שלום שמחון. גם השר שאול מופז מתנגד להעלאת המע"מ וצפוי להתנגד לתקציב.

למרות הקיצוצים הצפויים, ראש הממשלה נתניהו ביקש לבחון אפשרות להורדת מיסים בתחום הנדל"ן והדיור. בנוסף הוחלט כי המלצות ועדת טרכטנברג בתחום החינוך, בהם חינוך חינם לילדים בגילאי 3 ו-4, לא ייפגעו.

הסיבה לקיצוצים הצפויים היא חריגה צפויה של 23 מיליארד שקלים בהוצאות המשרדים, בעוד הממשלה רשאית לחרוג רק ב-13 מיליארד שקלים. עם זאת, למרות הקיצוצים והגזירות הכלכליות הקשות, תקציב 2013 יגדל ב-13 מיליארד שקל ויעמוד על 334 מיליארד שקלים - שיא של כל הזמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר