כפיה חילונית?

מודיעין: חילונים מנהלים מאבק נגד הקמת בתי-כנסת בעיר

אנשי תנועת 'מודיעין חופשית' הפועלת בישובים 'מודיעין' ו'מכבים - רעות' יוצאים במאבק כנגד הקמת בתי כנסת בעיר. לטענת פעילי התנועה, השטחים אותם מתכוונת העיריה להקצות לטובת בתי כנסת - מיועדים לגני ילדים ומעונות יום. התנועה, אם לא שמעתם עליה עד היום, מפעילה מערך הסעות לצעירים בימי שבת קודש, ואחד מעקרונותיה הוא "מאבק בהתפשטות החרדית"

יוסף פאר | כיכר השבת |
בית כנסת (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אנשי תנועת 'מודיעין חופשית' הפועלת בישובים 'מודיעין' ו'מכבים - רעות' יוצאים במאבק כנגד הקמת בתי כנסת בעיר.

לטענת פעילי התנועה, העיריה מתכוונת להקצות שטח ברחוב חשוון 10 בשכונת 'הכרמים' בעיר, לטובת הקמת בית כנסת, הפעילים החילונים במודיעין - מתנגדים להקצאת השטח, וטוענים שבמקום אמורים להיבנות מעונות יום לילדים.

אחת הסיבות, בהם מנסים התושבים למנוע מהתושבים הדתיים שימוש חיוני בבית כנסת, הוא, כמה אירוני - "שיוויון". הם גם טוענים שבית הכנסת יביא רווחה רק לחלק מהתושבים. לדבריהם "ההחלטה להקים בית כנסת בשכונה עומדת בניגוד מוחלט לתקינות ההליך המנהלי, בהיעדר כל בסיס שוויוני המתייחס לרווחת כלל התושבים; בסתירה מהותית לכל תעדוף ראוי של צרכי התושבים - וכל זאת שלא מכורח המציאות"

לאחר הבאת נימוקים משפטיים, המנסים למנוע את הקמת בית הכנסת בשכונה הספציפית. ממשיכים המתנגדים ומציעים לעירית מודיעין רעיונות כצד לבנות בתי כנסת בעיר, אחד הרעיונות הוא: הקמת בתי כנסת במתחמים, כלומר, במקום שבשכונה אחת יהיו מספר בתי כנסת במספר רחובות, מציעים המתנגדים להקים מתחם אחד ובו ירוכזו מספר בתי כנסת.

לדבריהם: "בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, אנו דורשים שהעירייה תאשר אך ורק הקמת 3-4 בתי כנסת במגרש אחד, זה לצד זה או בכמה קומות. בשיטה זו, ניצול המגרשים בעיר יהיה טוב יותר ועלות בניית בתי הכנסת לעמותות השונות תהיה נמוכה יותר, דבר שיחסוך כסף רב לעמותות ולמדינה.

רעיון נוסף שהעלו פעילי התנועה הוא הקמת בתי כנסת בבתי ספר דתיים. "בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, אנו דורשים שהעירייה תבנה בתי כנסת בתחומי בתי ספר דתיים או בקומות על בנייני בתי הספר הדתיים".

אם חשבתם שאנשי 'מודיעין חופשית' נלחמים רק במקרה הספציפי הזה, טעיתם.

בימים אלה מנהלת התנועה מאבק דומה כנגד הקמת בתי כנסת ברחוב אסתר המלכה שבשכונת מוריה בעיר.

שם, לדבריהם, קיימים ברחובות הסמוכים מספיק בתי כנסת שיכולים לשמש את תושבי השכונה, מה גם שלפי התב"ע העירוני, אמור לטענתם לקום במקום קומפלקס של שלושה או ארבעה גני ילדים.

בשני המאבקים מצטטים המתנגדים פסיקה של בית משפט בתביעה שהוגשה נגד עירית רחובות, לפיו, הרשות העירונית צריכה להקצות שטחים בטופן שיפעל לטובת הציבור. כמו כן אמורה הרשות העירונית לקבל יעוץ מגורמים מקצועיים, מה שלטענת המתנגדים, לא נעשה לכאורה בהחלטות אלה.

המתנגדים מנסים לגייס לטובת מאבקם גם את רשת האינטרנט ואף הפיצו בימים האחרונים עצומה, הקוראת לראש העיר מר חיים ביבס שלא להקצות את השטחים האמורים לטובת בתי כנסת. לעצומה הצטרפו הצטרפו עד כה עשרות בודדות בלבד.

באתר התנועה נכתב כי התנועה פועלת בין הייתר בתחומים הבאים: הפעלת מערך הסעות לצעירים בימי שבת קודש, התנגדות לפעילות החזרה בתשובה, ובגולת הכותרת: "התנגדות להתפשטות החרדית"

אבי אלבז, העומד בראש תנועת "מודיעין חופשית" אמר ל'כיכר השבת' 

"הקמנו את עמותת מודיעין חופשית בכדי לייצג את האינטרסים, הזכויות והצרכים של הציבור החופשי בעיר מודיעין-מכבים-רעות".

"אנו נאבקים על זכויותינו ועומדים על כך שהקצאת משאבים לצרכי פולחן ודת תיעשה אך ורק ע"פ חוק ועקרונות השיוויון"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר