אנטשימיות בישראל? גרפיטי: "היטלר, תודה על השואה"

אנטשימיות בישראל? הלילה, ריססו אלמונים כתובת גרפיטי ברחבת הכניסה למוזיאון 'יד ושם' בירושלים, בה נכתב: "היטלר, תודה על השואה", כמו כן רוססו כתובות נוספות וכן ציור של השביל המוביל למחנה ההשמדה אושוויץ. בנוסף, נוקבו הלילה צמיגיהן של שבעה כלי רכב בסמוך לבית הדין לעבודה בכניסה לשכונת שועפט בצפון העיר ירושלים, ועל אחת מהן רוססה הכתובת: "האולפנה". המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד

הגרפיטי ב'יד ושם', הבוקר (צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)

אנטשימיות בישראל? הלילה (שני), ריססו אלמונים כתובת גרפיטי ברחבת הכניסה למוזיאון 'יד ושם' בירושלים, בה נכתב: "היטלר, תודה על השואה".

עובדי מוזיאון 'יד ושם', המוסד להנצחת זכר הנספים בשואה האיומה, נחרדו לגלות הבוקר את כתובת הנאצה המזעזעת בה מודים המרססים להיטלר על השואה.

מלבד הגרפיטי רוססו כתובות נוספות, אחת מהן על קיר הזיכרון ברחבת כיכר גטו ורשא, המתאר את גירושי היהודים אל מחנות ההשמדה, בהן נכתב בין היתר "תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת לנו רק בזכותך קיבלנו מדינה מהאום! המאפיה הציונית העולמית".

בנוסף ריססו האלמונים: "אם היטלר לא היה, הציונים היו ממציאים אותו", "מדינת ישראל היא האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "יהודים התעוררו, משטר הרשע הציוני מסכן אותנו" וכן ציור של השביל המוביל למחנה ההשמדה אושוויץ.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו אל המקום ופתחו בחקירת האירוע. עובדי 'יד ושם' התגייסו לסייע באסיפת ראיות ראשוניות מהמתחם, במקביל, לעבודות לניקוי הגרפיטי.

בנוסף, הלילה נוקבו צמיגיהן של שבעה כלי רכב של תושבי ערבים ממזרח ירושלים, בסמוך לבית הדין לעבודה בכניסה לשכונת שועפט בצפון העיר ירושלים, ועל אחת מהן רוססה הכתובת: "האולפנה". המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד.

ביום שישי, כזכור, נוקבו צמיגיהן של 14 רכבים בכפר 'נווה שלום' סמוך לבית שמש בו מתגוררים יהודים וערבים, ועל אחדים מהם רוססו הכתובות: "מוות לערבים" ו"ד"ש מהאולפנה".

צילומים: קבוצת העיתונאים רוטרניק (צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)
(צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר