מסגד הוצת כבפר ג'בע: "האולפנה מלחמה"

חשד ל'תג מחיר': לפנות בוקר (שלישי) הוצת מסגד בכפר ג'בע שליד רמאללה, ובמקום אף רוססו על-ידי אלמונים כתובות בעברית - "אולפנה מלחמה" ו"תג מחיר". צה"ל והמשטרה פתחו בחקירה. השייח' עבדאללה סיאם, סגן מושל מחוז ירושלים ברשות הפלסטינית, אמר ל'גלי צה"ל': "כל התושבים כועסים. אני בטוח שגם המוסלמים ברחבי העולם שישמעו על האירוע יכעסו, זו תקיפה נגד הדת שלנו"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

חשד ל'תג מחיר': לפנות בוקר (שלישי) הוצת מסגד בכפר ג'בע שליד רמאללה, ובמקום אף רוססו על-ידי אלמונים כתובות בעברית - "אולפנה מלחמה" ו"תג מחיר". צה"ל והמשטרה פתחו בחקירה.

לפי ההערכות ראשונות, משחיתי המסגד הגיעו מחלקו האחורי של המסגד, נפצו חלון והבעירו את המקום. ולאחר-מכן ריססו את הכתובות.

הבוקר, התאספו בסמוך למסגד תושבי הכפר. השייח' עבדאללה סיאם, סגן מושל מחוז ירושלים ברשות הפלסטינית, אמר ל'גלי צה"ל': "כל התושבים כועסים. אני בטוח שגם המוסלמים ברחבי העולם שישמעו על האירוע יכעסו, זו תקיפה נגד הדת שלנו".

שיח' דתאוון, תושב הכפר ג'בע סיפר ל'גלי צה"ל' כי "באמצע הלילה, בשעה אחת וחצי, מישהו ניפץ את החלון, נכנס למסגד ושרף אותו. השכנים ראו את האש ומיד רצו למסגד וכיבו אותה. אני התקשרתי למשטרה הישראלית ואני מצטער להגיד שהם לא עזרו לנו בכלל. החיילים הגיעו אולי בשעה שש, כשאני כבר ב-1:45 התקשרתי למשטרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות את הפגיעה, ואמר: " אני מגנה את הפגיעה במסגד סמוך לרמאללה. מדובר במעשה של פורעי חוק, חסרי סובלנות וחסרי אחריות. נפעל כדי להביאם לדין במהירות".

שר הביטחון אהוד ברק, גינה אף הוא את המקרה ואמר כי " הצתת המסגד היא מעשה חמור ונפשע, שנועד לפגוע ברקמת החיים באזור ומסיט את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימותיהם, הכוללות הגנה על אזרחי ישראל באזור".

ברק הוסיף ואמר: "הנחיתי את צה"ל וגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את המבצעים ולהביאם לדין".

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, הצטרף אף הוא וגינה בחריפות את הפגיעה במסגד. "זה מעשה לא יהודי ויש להביא את הפורעים לדין", אמר השר.

הצצת המסגד על רקע הכוונה לפנות את גבעת האולפנה מתרחש כשברקע הדיווחים על מגעים לפינוי הגבעה בהסכמה. השר גלעד ארדן הגיש אתמול הצעה אחרונה לתושבים לפינוי מרצון של המבנים, כשבעיקרה הצעת הממשלה לבנייתה עתידית בבית אל, הכוללת התחייבות לעמידה בלוחות הזמנים שיקבעו. הממשלה מצפה לקבלת תגובה על ההצעה, כבר במהלך היום.

בשבועות האחרונים אירעו מספר מקרים דומים בעקבות הכוונה לפנות את 'גבעת האולפנה' שבבית אל. ביישוב נווה שלום נוקבו צמיגים של כלי רכב, ורוססו כתובות "מוות לערבים", "נקמה" ו"ד"ש מהאולפנה".

מספר ימים לאחר-מכן נוקבו צמיגיהם של שבעה כלי רכב, בכניסה לשכונת שועפט בצפון ירושלים, ורוססה כתובת "האולפנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר