"פינוי מרצון"

הבוקר החל פינוי המשפחות בגבעת האולפנה בבית אל

השלב הראשון של פינוי 33 משפחות תושבי גבעת האולפנה מבתיהם לאתר קראווילות שנבנה במיוחד עבורם החל הבוקר. בשלב הראשון יפונו 16 משפחות, ועד סוף השבוע יושלם פינוי כל המשפחות. ארבע משפחות צפויות להתנגד פאסיבית לפינוי. המשפחות התאספו לתפילה משותפת עם רב היישוב (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בתי גבעת האולפנה (צילום: פלאש 90)

הבוקר, זה קורה: 16 משפחות יפונו הבוקר (שלישי) מבתיהן בגבעת האולפנה בבית אל לאתר קראווילות סמוך, בשלב הראשון של הפינוי מרצון. בהמשך יפונו משפחות נוספות, ובסך הכל 33 משפחות יעזבו את בתיהן בגבעת האולפנה.

לפני מספר שבועות חתמו תושבי הגבעה על הסכם מול הממשלה לפיו לא תהיה התנגדות לפינוי, עם זאת ארבע משפחות צפויות להביע התנגדות פאסיבית לפינוי.

קבלני משרד הביטחון, הגיעו לשכונה ותדרכו את הקבלנים שאמורים לפנות את המשפחות. תושבי השכונה התאספו לתפילת שחרית יחד עם רב היישוב זלמן מלמד, בסיומה יחל הפינוי.

פינוי 16 המשפחות הבוקר יתבצע בשני שלבים. המשפחות הראשונות יפגשו את קבלני משרד הביטחון האחראים על הפינוי, ומשאיות יעבירו את תכולת הדירות עד לשעות הצהריים. בשלב השני יפונו שאר המשפחות בהליך שיושלם עד שעות הערב.

שאר המשפחות, ובסך הכל 33 משפחות יפונו ביום חמישי ולפי המתוכנן פינוי חמשת הבתים בגבעת האולפנה יושלם עד לכניסת השבת.

במשרד הביטחון אומרים כי המשפחות יקבלו את כל הסיוע הנדרש וכי נעשו מאמצים להקל את הליך הפינוי בכל ההיבטים.

אמש ערך הרב מלמד שיחה לנערים באזור, במטרה להרגיע את הרוחות המתנגדות לפינוי ומתוסכלות מכך שהוא נעשה ברצון. במקביל, פונו מהיישוב הברזלים והצמיגים שהוכנו בטרם הגיעו המשפחות להסכם עם הממשלה, כדי למנוע היגררות למהומות והתנגדות לפינוי.

יושב ראש ועד התושבים, דידי דיקשטיין, אמר הבוקר ב'גלי צה"ל' כי "שכונה שוקקת בארץ ישראל, שהיתה הבית שלנו, כאן הבנות שלנו נולדו, הולכת להיהרס סתם".

לדבריו, "לא ננהג באלימות, אבל אני לא יכול לשתף פעולה עם הדבר הזה. לא היו לי כוחות נפשיים לארוז. פסק הדין של בית המשפט לא צודק, אני בטוח שהיה אפשר לפתור את זה בצורה שונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר