הנערה הודרה באוטובוס מהדרין ותפוצה ב-13 אלף שקלים

אריאלה מרסדן, תלמידת כתה ט' בבית-שמש, עלתה לפני זמן מה לאוטובוס בעיר, אך במהלך הנסיעה דרש ממנה נהג חברת "סופרבוס", לעבור עם שתי חברותיה לחלקו האחורי של האוטובוס. אריאלה תבעה את החברה בבית המשפט, והשובע, חייב השופט דוד גבעוני את 'סופרבוס' לפצות את אריאלה ב-13 אלף שקלים

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

13 אלף שקלים פיצוי לתלמידת תיכון בבית שמש שנדרשה לעבור לחלקו האחורי של אוטובוס בשל הסדר מהדרין שהיה נהוג בו.

לפני למעלה משנה קבע בג"ץ כי הפרדת המהדרין באוטובוסים אינה חוקית ואינה יכולה להיעשות בכפייה אלא רק בהסכמת הנוסעים. בנוסף, קבע בג"ץ כי על נהג האוטובוס לשמור על זכויות הנוסעים.

לפני זמן מה, אריאלה מרסדן, תלמידת כתה ט' בבית-שמש, עלתה לאוטובוס בעיר, אך במהלך הנסיעה דרש ממנה נהג חברת "סופרבוס", לעבור עם שתי חברותיה לחלקו האחורי של האוטובוס.

לפי הדיווח ב'גלי צה"ל', הנערה הגישה תביעה בבית המשפט, והשבוע פסק השופט דוד גדעוני, שופט בית משפט השלום בבית שמש, כי על חברת "סופרבוס" לפצות את הנערה ב-13 אלף שקלים.

"עברתי מקום כי פחדתי שהנהג יזרוק אותי מהאוטובוס", שחזרה אריאלה, "זה העליב אותי כי הרגשתי שהנהג מנצל את הגיל הצעיר שלי, ובגלל שנדרשתי לעבור מקום רק כי אני אישה".

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה שליוותה את אריאלה בתהליך המשפטי, אומרת כי "פסק הדין הזה מוכיח שוב שאפליית נשים היא לא רק בלתי חוקית, אלא גם לא משתלמת כלכלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר