תכנון שהוגש לועדה

כך יראה אזור כיכר הדוידקה בירושלים - בעוד מספר שנים

כיכר הדוידקה המוכרת לכל ירושלמי היטב - הולכת לשנות את פניה, כך על פי התכנון שהוגש לועדה המקומית לתכנון ובנייה ואושר - בכפוף להתנגדויות שהוגשו (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
התכנון שהוגש לוועדה (הדמיה: IBA)

הועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים בראשות מ"מ ראה"ע אליעזר ראוכברגר המליצה אתמול (רביעי) לאשר את מה שמכונה "פרויקט הדוידקה" - במרכז ירושלים, לבקשתן של היזמיות – חברת א.ב.נ.ר אבן ישראל רזידנס וקבוצת בן דוד, בהובלתו של היזם הירושלמי נחום רוזנברגר.

מה בתכנון? על פי ההצעה שהוגשה מדובר בפרויקט בינוי ענק שצפוי לצאת לדרך בהקדם, בכפוך לדיון בהתנגדויות שהוגשו לוועדה המקומית.

הפרויקט, כך על פי המתוכנן (וכאמור זקוק לאישור), צפוי לשנות את פניו של רחוב יפו. מדובר בפרויקט פינוי בינוי ברחוב יפו 72, במסגרתו ייהרס הבניין הקיים ובו קיים כיום הוסטל, שטחי מסחר וכמה עשרות דירות. במקומם יוקמו שני מגדלי מגורים ובהם 270 דירות, מעל מספר קומות מסד, שיכילו שטחי מסחר, מלונאות ותעסוקה, בסך כולל של 42,000 מ"ר.

הפרויקט, שתוכנן על ידי האדריכלים איאן באדר מניו יורק ואהרן זילברשטיין מירושלים, צפוי לשפר את הכניסה לתחנת הרכבת הבינעירונית המתוכננת במקום, במסגרת הארכת הקו המחבר את תל אביב ונתב"ג לירושלים.

לפי התוכנית, יתווספו שתי תחנות חדשות – במרכז העיר (בצמוד לפרויקט הדוידקה) ובמתחם החאן. הפרויקט במתחם הדוידקה יכלול כניסה לתחנת הרכבת, כולל פירי החירום הנדרשים לה, שהקמתם לא תדרוש שימוש במרחב הציבורי. מדובר על תחנה שתהיה בעומק של כ-80 מטר מתחת לאדמה, עם מעליות ותכנון מוסדר לשנע את רבבות הנוסעים.

במסגרת הפרויקט יתבצע פיתוח מחדש של כיכר הדוידקה, המכילה אלמנטים היסטוריים ומהווה אחד מסמליה של ירושלים. הכיכר תהיה נגישה ומזמינה יותר עבור הציבור הרחב, וגם הכניסה לתחנת הרכבת תמוקם באופן נוח מתוך הכיכר.

יו"ר הוועדה המקומית אליעזר ראוכברגר, ציין בסיכום הדיון: "מדובר בתוכנית חשובה ביותר למרכז העיר ובעצם לירושלים כולה. הפרויקט האמור ינגיש את הרכבת הבינעירונית לשדה התעופה ולאזור מרכז הארץ לכל התושבים המתגוררים מסביב, וכן יחדש את כל האזור של כיכר הדוידקה".

ראש העיר משה ליאון הגיב הבהיר: "זה חלק מהמהפכה של פיתוח העיר ושינוי פניה לטובה. "נמשיך להוביל את המגמה של שדרוג ירושלים לטובת תושביה, לצד פיתוח העסקים ושטחי המסחר בעיר, תוך הנגשתם בעזרת קו הרכבת שמתוכנן לעבור במקום וצפוי להקל ולשפר עוד יותר את מצב התחבורה בעיר. כיכר הדוידקה היא סמל ירושלמי ותיק, והגיע הזמן לשדרג ולחדש אותו לטובת התושבים. פיתוח וחידוש מרכז ירושלים היה אחת המטרות המרכזיות שהצבתי לעצמי בכהונתי כראש העיר ואני שמח ונרגש לממש אותו".

יו"ר חברת א.ב.נ.ר, נחום רוזנברגר, מסר: "אני מאמין שהפרויקט יצעיד את מרכז העיר קדימה ויציב אותו בשורה אחת עם מיטב בירות העולם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לראש העיר וליו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, למהנדס העיר ולצוות המקצועי בעיריית ירושלים שעשו הכל כדי לתמוך ולסייע בהצלחת הפרויקט - בשביל הצלחת ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר