אושר בכנסת

הבנקים יחויבו להודיע ללקוחות לפני סיום הטבה שניתנה בחינם לזמן מוגבל: "סוף לתופעה הפסולה של ניצול הציבור"

הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי: הבנקים יחוייבו להודיע ללקוחות 21 יום לפני סיום ההטבה. משריקי: "ההצעה תשים קץ לתופעה הפסולה של ניצול הציבור וגביית תשלום על שירותים שניתנו בחינם לזמן מוגבל"

מישאל לוי | כיכר השבת |
משיכת כסף מכספומט | אילוסטרציה (שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי, שתשים קץ לתופעה שבה לקוחות ממשיכים לשלם עמלות מיותרות על שירותים שהוצעו להם בתחילה בחינם לתקופת זמן מוגבלת. רוב הלקוחות שוכחים שיש להטבה תאריך פקיעה והם ממשיכים להשתמש בשירות ולשלם עליו.

על פי הצעת החוק שכאמור אושרה סופית, על הבנקים תחול חובה ליידע את הלקוחות 21 יום לפני פקיעת ההטבה, או שינוי במסלול שאליו הם משתייכים בבנק. ובנוסף הם יוכלו באופן מידי במועד קבלת ההודעה לעדכן את הבנק שברצונם לבטל את ההתקשרות. הצעת החוק הגיעה לאחר שהתברר כי הבנקים כפופים לסטנדרט נמוך בחוק הגנת הצרכן מה שמביא לפגיעה בלקוחות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לחייב את הבנקים להודיע ללקוח בצורה אפקטיבית לגבי סיום הטבה בנקאית שניתנה לו, ובכך לשפר את ההגנה של הצרכן. כיום, הבנקים כפופים לסטנדרט צרכני נמוך יותר מזה לו כפופים עוסקים אחרים הכפופים לחוק הגנת הצרכן.

"התוצאה היא שלקוחות הבנקים מוצאים את עצמם מופתעים במקרים של העלאת עמלות או ריביות מאחר שפעמים רבות ההודעה על סיום ההטבה כלל אינה מגיעה אליהם באופן נגיש, כמו גם נותרים מותשים נוכח הבירוקרטיה הנדרשת על מנת לחדש את ההטבה או לסיים את ההתקשרות בעקבות שינוי או סיום ההטבה".

ח"כ יוני משריקי הגיב לאחר אישור הצעת החוק: "הצעת החוק תעלה את הסטנדרט אליו הבנקים מחוייבים כיום, מה שיגרום לצמצום הבירוקרטיה אליה נדרשים לקוחות הבנקים, ובכך תשים סוף לתופעה הפסולה של ניצול הציבור שמוצא את עצמו משלם לבנקים עמלות מיותרות ללא ידיעתו, על שירותים ששווקו כחינמיים לתקופה מוגבלת, כגון עמלת כרטיסי אשראי, ובכך תשפר את ההגנה הצרכנית של הלקוחות".

ח"כ משריקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר