מהפכה בשוק הסלולרי

החברות יחוייבו להפעיל שירות שיאפשר להתנייד בקלות ללא כרטיס פיזי

מהפכה בשוק הסלולר: משרד התקשורת פועל לחייב את חברות הסלולר להפעיל שירות sim וירטואלי (eSIM) בחודשים הקרובים. המהלך יאפשר בין היתר, לחיילים, למפונים ולצרכנים הסובלים מתקלות סלולר להתנייד בקלות לחברה אחרת | בארץ

מישאל לוי | כיכר השבת |
הודעה במכשיר הסלולרי. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מהפכה בשוק הסלולר: משרד התקשורת פועל לחייב את חברות הסלולר להפעיל שירות sim וירטואלי (eSIM) בחודשים הקרובים.

המהלך יאפשר בין היתר, לחיילים, למפונים ולצרכנים הסובלים מתקלות סלולר להתנייד בקלות לחברה אחרת. "כניסת eSIM לשוק התקשורת הישראלי תקל במציאות הנוכחית על המפונים ועל מאות אלפי לוחמינו שבמילואים להתנייד בקלות וללא צורך בכרטיס פיזי", אמר שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

"המהלך צפוי להוזיל את החבילות לחו"ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם. מהלך זה הוא נדבך משלים לשוק תחרותי גם באיכות השירות, ולשיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ".

מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש: “בעידן בו בעלי מכשירי סלולר נעים כל הזמן ועלולים לחוות קשיים בקליטה או בסוגיות אחרות, עלינו לאפשר להם גמישות מירבית ונגישות ל-SIM וירטואלי, אשר לא יחייב עוד תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד. אירועי השבעה באוקטובר וכל השלכותיהם, הם ההוכחה לצורך באימוץ חדשנות גם בתחום הזה״.

מנכ"לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, חתמה היום על מכתב שנשלח לחברות הסלולר, בו הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל.

שירות eSIM הינו שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך.

במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים וחיילי מילואים שסבלו ממחסור בקליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים, לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו. שימוש בתכונת eSIM יאפשר מעבר קל ומהיר בין חברות במקרים כאלו וקבלת שירות מחברה שמספקת שירות באזור זה.

ממשרד התקשורת נמסר כי "שירות eSIM קיים ברוב מכשירי הסלולר ומתאפשר ברוב המדינות המפותחות. דרישה זו מחברות הסלולר הינה צעד נוסף ביישום מדיניות שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר מיום היכנסו למשרד קבע בראש סדר העדיפויות את הצורך בשיפור השירות לציבור, ובייעול השירותים עליהם מפקח המשרד.

"בכוונת המשרד לפעול לשם חיוב מתן השירות על ידי החברות בחודשים הקרובים. במכתב, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר