

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) את תכנית תת״ל - המסמנת את השלמת שלב התכנון של רשת המטרו בגוש דן. כאשר מדובר באבן דרך חשובה בפרויקט שאמור לחולל מהפכה תחבורתית רחבת היקף במטרופולין.
המקטע שאושר, הינו חלק מזרוע הצפונית של קו M1, שצפוי לחבר את כפר סבא והוד השרון למרכז המטרופולין. בכך הושלם באופן מלא שלב התכנון הסטטוטורי של רשת המטרו שעתידה לכלול כ-150 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות, ולשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום – כ-450 מיליון נסיעות בשנה.
במקביל להתקדמות התכנונית, משרד התחבורה כבר העביר למעלה ממיליארד שקלים לצורך התחלת העבודות בפועל, כולל עבודות הכנה בשטחי דיפו והעתקת תשתיות לאורך התוואי. העבודות מנוהלות תחת פיקוח רשות המטרו שהוקמה על פי חוק ייעודי.
עם השלמתו, תצטרף רשת המטרו לרכבת הקלה שפועלת כבר בגוש דן, ותסמן את הפיכתה של תל אביב למוקד תחבורתי ברמה בינלאומית.
שרת התחבורה מירי רגב, בירכה על אישור התכנית: "זהו שלב משמעותי בהתקדמות החזון התחבורתי שאני מקדמת – חיבוריות וקישוריות חסרות תקדים בין מרכזי התחבורה של גוש דן. פרויקט המטרו, לצד הרכבת הקלה וה-BRT, ישנה את פני התחבורה הציבורית בישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "רשת המטרו היא עמוד השדרה של מערכת תחבורה ציבורית מודרנית. זה הפתרון היחיד שיכול באמת לשכנע את הנהג הישראלי לוותר על הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית אמינה, מהירה ונגישה. רק כך נוכל לפתור את בעיית הפקקים הכרונית שמחמירה מדי שנה בגוש דן ובמדינה כולה".
0 תגובות