"יתד נאמן" על יאיר נתניהו: "איבוד עשתונות ערכי"

"יתד נאמן" מתייחס הבוקר בהרחבה לסערת הקשר של יאיר נתניהו עם הצעירה הנורווגית, תוקף את רה"מ על תמיכתו בהתבוללות וטוען כי מדובר ב"איבוד עשתונות ערכי" (ברנז'ה, מדיה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)

סערת החברה הנורווגית של יאיר נתניהו: בתחילת השבוע פרסמו העיתונים בנורווגיה תמונות של יאיר נתניהו בנו הצעיר של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יחד עם חברתו תושבת המדינה.

לפי הציטוטים בכלי התקשורת אף התגאה נתניהו בקשר החדש במהלך פגישתו עם ראש הממשלה הנורווגית. הקשר ביניהם יצר סערה של ממש לאחר שהתברר כי הידידה הינה גויה תושבת מחוז נוצרי בורגני במדינה הסקנדינבית.

בעוד "כיכר השבת" התייחס לפרשה החמורה החושפת טפח קטן מתופעת ההתבוללות החמורה, דווקא היומונים החרדים בחרו להתעלם ממנה.

אלא שהבוקר (רביעי) בוחר עיתון "יתד נאמן" בטאון תנועת "דגל התורה" לתקוף את נתניהו חזיתית על כך, כשהוא מכנה זאת "איבוד עשתונות ערכי".

במאמר המערכת אותו כתב העורך ישראל פרידמן, מקורבו של מנהיגה הרוחני של התנועה הליטאית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הוא כותב את הדברים הבאים: "שר הכלכלה נפתלי בנט סיפק לראש הממשלה נתניהו את הסולם לעלות ממעמקי הבור אליו הפילה אותו לשונו. כבר מספר ימים שהשניים מתגוששים על רעיון השארת מתנחלים תחת ריבונות פלסטינית. בנט התבטא בחריפות וטען שמדובר ב'איבוד עשתונות ערכי'. על פי דברי מקורבי רה"מ, נתניהו יזמן את בנט לשיחת נזיפה".

"ראש הממשלה הצליח להסיט את תשומת הלב מהאמירה האומללה ביותר, הכי חסרת אחריות והכי מסוכנת שיצאה מפיו. על פי דיווחים ביומון הנורבגי 'דאגן', בנו של ראש הממשלה החל להתרועע בחברת גויים כבר מספר חודשים, ולפי הדיווחים, קיים גם חשש להתבוללות מעשית. התמונות של נתניהו הצעיר שפורסמו בעיתונות הנורווגית, תומכות בשמועות העקשניות", נכתב במאמר המערכת.

"יתד נאמן" מבהיר כי אין זה מתפקידו של עיתון חרדי לעסוק בעיוותים מסוג הזה, ולרדת לרמת הפרט, מלבד החשש מאובדן דורות לעם היהודי, מעבר לחששות שמא יהיו כאלה שינסו למצוא פתרונות "הלכתיים" מחוץ למסגרת ההלכה - דברים שמדינת ישראל מתמחה בהם. "זה איננו נושא שאמור להעסיק אותנו. אלא שהבעיה היא תגובתו של האיש הכי ייצוגי בממסד הפוליטי הישראלי - ראש הממשלה נתניהו", נכתב.

"לפי הדיווחים בתקשורת הנורבגית, נתניהו נפגש עם ראשת ממשלת נורבגיה - סולברג, בוועידה הכלכלית בדאבוס", נכתב במאמר, "נורבגיה שינתה לאחרונה את מדיניותה האנטי ישראלית והפכה לאחת מידידותיה החדשות של ישראל המבודדת בגלל הבנייה בשטחים. אין ספק שנתניהו היה יכול לתעל את השיחה לאפיקים דיפלומטים-מדיניים. אבל ראש הממשלה הישראלי, בחוסר אחריות אופייני, העדיף להתגאות באוזני ראשת הממשלה הנורווגית על מערכות הקשרים של בנו המתרועע עם נוכרים ממוצא ואזרחות נורווגית. וזה כן מחייב תגובה נחרצת בגלל מה שזה מקרין לשטח, לעם, גם בעולם כולו".

פרידמן מסביר בנחרצות כי "אם נתניהו רוצה שהעולם יכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים, הוא איננו יכול להקרין לאזרחיה שהוא גאה בבן שמעשיו עלולים להביא אותו להתבוללות ולנישואי תערובת! מה ילמדו בני הדור הישראלי הצעיר, התלוש משורשיו, אם ראש הממשלה מתייצב בעצמו מול סכנת התבוללות ובמקום להשמיע צפירות עולות ויורדות, הוא משדר עסקים כרגיל ועוד בגאווה בלתי נסתרת?".

"זהו באמת 'איבוד עשתונות ערכי', ברמה מטלטלת", כותב פרידמן, "אבל על זה, 'הבית היהודי' ממלא את פיו מים. על אובדן הערכים הבסיסיים ביותר, השר בנט אינו מגעיש מוסדות ארץ. אולי בגלל שבאמתחתה של ממשלת הזדון שהוא עדיין מאבני המסד שלה, פתרונות גם למצבים כאלה: גיורי אינסטנט שבכוחם לפתור בנקל כל בעיה. כבר תקופה ארוכה פועלים חברי הממשלה לגיור 'ידידותי' ולפתיחת אזורי גיור לכל דיכפין, כדי לפרוץ את חומות הבית היהודי האמיתי. לכן גם איבוד עשתונות ערכי, אינו זוכה לתגובה נאותה".

פרידמן מאשים את התנועה הציונית ב"מזימת ההתבוללות" ומצטט את הרצל "הוזה מדינת היהודים", כלשונו, שכתב כי "לו כבר התגשם מפעלנו כיום, לא היה נבצר מאזרח המדינה היהודית הקיימת לשאת בת חוץ לארץ. על ידי נישואין אלה, היא תהפוך ליהודייה, מבלי לשים לב לדתה".

"האם נתניהו האזרח מספר אחד של המדינה הישראלית צועד בעקבותיו של הרצל – היהודי מספר אחד של התנועה הציונית, שילדיו התבוללו בעם זר מבלי להותיר צאצאים בני ברית?", תוהה פרידמן, "האמנם איננו מבין שגאוותו על בן המתרועע עם נוכרים היא 'איבוד עשתונות ערכי' שתובע הבהרה פומבית. או שמא מדובר בהמשך המגמה עליה התריע בשעתו מרן הגר"י אברמסקי זצוק"ל שקרא בהתרגשות בשעה שהתגלה ריבוי גיורים המדומים".

פרידמן מוסיף ומזהיר כי "פתיל ההשהיה כבר הוצת תחת אושיות קיומנו, לא מהיום. האש מתקרבת אל המרעום בקצב ההתאזרחות של המוני הנוכרים שפלשו לתוך מחיצות העם היהודי, והיא עוכרת שלווה. סכנת ההתבוללות והטמיעה כבר מזמן אינה התמודדות השמורה לקהילות שמעבר לים. האיום על המאזן הדמוגרפי בין יהודים לנוכרים, הגיע גם להכא. זה קורה כאן ועכשיו, ועוד בעידודו של ראש הממשלה".

לסיום כותב פרידמן כי "מבחינתו של העם היהודי, זו שאלה של להיות או לא להיות. הנושא הזה חייב לעלות לראש סדר העדיפויות של העם היושב בציון. לא הסכם השלום עם הפלסטינאים יכחיד אותנו - כחששות הימין ומפלגתו של בנט. לא מלחמה עם מדינה שכנה ח"ו, תסכן את קיומנו. ההתבוללות, השואה השקטה שכבר הכחידה מיליונים, יותר מכל שואה וטבח שידעה ההיסטוריה מעודה, עלולה לכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים. ראש הממשלה אינו מבין שזו אינה רק סכנה רוחנית. זו גם סכנה פיזית".

"ראש הממשלה נתניהו שבדבריו לראשת ממשלת נורבגיה, אם אכן נאמרו, עודד את החרפת המגמה שמסכנת פיזית את העם היושב בציון. הלמות צעדיו של מזכיר המדינה קארי, הלחץ הבינלאומי, התעוררות החזית הסורית ושיבתה של אירן המתגרענת למשפחת העמים, הם צלילה של התולעת הגוררת ואוכלת. ראש הממשלה חייב לצאת בגילוי דעת ולהוקיע כל מגמת התבוללות. למען קיומם הרוחני של אזרחיו. למען קיומם הפיזי", כותב פרידמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות