"צוק איתן" בתקשורת: 777 עיתונאים מ-41 מדינות

מתחילת מבצע "צוק איתן" ב-8 ביולי ועד להפסקת האש שהוכרזה ב-11 באוגוסט, טיפלו אנשי לשכת העיתונות הממשלתית ב-777 עיתונאים זרים שהגיעו מ-41 מדינות (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
עיתונאי מדווח מגבול הרצועה (צילום: פלאש 90)

מבצע "צוק איתן" זכה לסיקור מקיף בתקשורת הזרה, לפי נתוני לשכת העיתונות הממשלתית, מתחילת המבצע ב-8 ביולי ועד להפסקת האש שהוכרזה ב-11 באוגוסט, הם טיפלו ב-777 עיתונאים זרים מ-41 מדינות.

לשם ההשוואה, במבצע "עמוד ענן" ביקרו בארץ 303 עיתונאים זרים.

ומהיכן הגיעו העיתונאים שסיקרו את המבצע? 167 עיתונאים הגיעו מארצות-הברית, 153 מבריטניה, 95 מצרפת, 48 מגרמניה, 30 מאיטליה, 27 מיפן, 25 מקטאר (אל ג'זירה), 20 משבדיה, 19 מספרד, 18 מטורקיה, 17 מנורבגיה, 16 מאוסטרליה, 15 מדנמרק ו-15 מקנדה.

בלשכת העיתונות מציינים כי במהלך הלחימה התקבלו עדויות של עיתונאים זרים על התנכלות מצד פעילי החמאס, כאשר בין היתר הם ספגו איומים ואף אלימות שכללה השחתת הציוד כאשר תיעדו פעילות מפלילה של פעילי הטרור.

צפו: פעילות לשכת העיתונות הממשלתית במבצע (צילום: לע"מ, תמונה: פלאש 90)

עם תחילת המבצע הקימה לע"מ מרכז מידע ותקשורת באשקלון וקיימה סיורים ותדרוכים לעיתונאים עם שרי קבינט ופקידי ממשל וצבא.

העיתונאים סיירו בין היתר בבית החולים שיבא בתל השומר שם נפגשו עם חיילים פצועים ופלסטינים מהרצועה שמטופלים בישראל. בנוסף, הם סיירו בבית חולים שדה שהקים צה"ל במעבר ארז.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, אומר כי "במהלך למעלה מחודש ימים של לחימה עיקשת ואיומים בלתי פוסקים על העורף, פעלה לע"מ על מנת לספק מידע ושירות לעיתונאים הזרים ולהציג להם את התמונה המלאה של ישראל, תוך מציאות תקשורתית לא פשוטה ולא אוהדת, ברבים מכלי התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר