הערב: הגמר הגדול של "חידון ההלכה העולמי"

התכנית "חידון ההלכה העולמי" עם הרב אופיר מלכה ובהנחייתו של יניב מאירי, מגיעה לרגע השיא שלה - הגמר - שייערך הערב בישיבת אור החיים וישודר בחי ב"כיכר השבת" (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות קול ברמה)

מי יזכה בתואר המכובד 'חתן ההלכה העולמי' ובפרס של 10,000 שקלים? בישיבת "אור החיים" בירושלים ייערך הערב (ראשון) בשעה 20:00 הגמר הגדול של "חידון ההלכה העולמי", בו יוכתר 'חתן', שמלבד תואר מכובד, יזכה גם בפרס של 10,000 שקלים.

העונה הרביעית של חידון ההלכה העולמי ברדיו 'קול ברמה' החלה בכ"ז טבת תשע"ה, כאשר מאות רבות של בני תורה ניסו את כוחם במערכת השאלות האוטומטית - אך רק 25 נבחרים הוזמנו להשתתף בתוכנית בפועל.

מדי שבוע 'נשרו' שניים או שלושה רבנים-מתמודדים, עד לתוכנית הגמר, אליה הגיעו החמישה עם הניקוד הגבוה ביותר.

בכל תוכנית נשאלו המתמודדים שאלות הלכתיות בדרגת קושי עולה, ברוב התוכניות נשאלו גם שאלות בקיאות (הרב אופיר מלכה קרא רנדומלית קטע מהספר, והמתמודד נדרש לומר את הסימן והסעיף הרלוונטיים במדויק) ובחלק מהתוכניות ניתן גם מבחן אמריקאי בכתב.

הרבנים-המתמודדים שהפגינו בקיאות גדולה, הגיעו אל מעמד הגמר הגדול וינסו לזכות בתואר "חתן ההלכה העולמי" הם: הרב נתנאל חנו, הרב דוד ארביב, הרב רועי אמזלג, הרב מוטי דמרי והרב רועי נחמיאס.

השאלות ההלכתיות בתוכנית הגמר הפעם יהיו בנושא הלכות שבת, וזוכה התחרות יוכתר בתואר "חתן ההלכה" וכן יוענק לו פרס על סך 10,000 שקלים במזומן. סגנו הראשון יקבל 5,000 שקלים ואילו הסגן השלישי יקבל 2,000 שקלים. פרסים יוענקו גם לשני המתמודדים שיגיעו למקומות הרביעי והחמישי.

גמר חידון חתן ההלכה העולמי, ישודר הערב ב'קול ברמה' וב"כיכר השבת" החל מהשעה 20:00, בשידור חי מישיבת "אור החיים" ברחוב עזרא 1 בירושלים. האירוע פתוח לציבור הרחב ודלתות האולם יפתחו לקהל בשעה 19:00 בערב.

אריאל דרעי, מנכ"ל 'קול ברמה' מסר: "חידון ההלכה העולמי הוא תמצית הביטוי של רדיו קול ברמה להפיץ תורה ברבים תוך יצירת עניין ומתח תקשורתי למאות אלפי מאזינים ברחבי הארץ. אנחנו גאים על הפרוייקט הזה ובעזרת ה' מתכננים מיזמים אחרים דומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר