האזינו

גלסנר: "הרצח הוא חמור, אבל אנחנו לא מתנצלים על חוקי התורה"

באורח חריג, במקום כותרות הוקראו בפתח המהדורה המרכזית של "קול ברמה" הדברים הבאים: "הרצח הוא רצח לכל דבר. אבל, פה חובתנו לומר אבל גדול: אנחנו לא מתנצלים על חוקי התורה" (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
משה גלסנר (צילום מסך, "רשת")

העיתונאי משה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו "קול ברמה", בחר לפתוח את המהדורה הערב בטקסט מיוחד ולא מתנצל בעקבות הרצח במצעד ביום חמישי האחרון, כשהוא מגנה את האירוע מחד, ויוצא כנגד מסע הדה לגיטימציה למגזר החרדי

"רצח הוא מהעבירות החמורות ביותר. שפיכות דמים היא אחת משלוש העבירות שעליהן נאמר יהרג ואל יעבור" פתח גלסנר. "נפל דבר בישראל. יהודי המוגדר כחרדי שפך דם, דם נקי. הרוצח הזה הוא לא רק רוצח שפל, אלא גם מחלל שם שמיים ברבים. מחלל את שמו של בורא עולם שבשמו הוא התיימר לרצוח. הוא לא רק נטל נפש מישראל אלא ביזה את עם ישראל שומרי המצוות".

"אבל", המשיך גלסנר, "מקהלת ההסתה אינה תמימה. מחוללי ההסתה יודעים היטב שהציבור החרדי אינו אלים. הם מודעים לכך שמספר הרוצחים שהציבור החרדי הוציא מאז קום המדינה נמוך מכמות הרוצחים שהמדינה מוציאה בחודש".

"לעולם לא יתנו כותרת "שמאלני או חילוני רצח", אבל החרדי? הוא הרי האלים. הטיפוסים החרדים כידוע הם אלו המסתובבים בלילות ברחובות, חמושים בסכינים - ורוצחים. גורו לכם מן החרדים, הישמרו מן הרוצחים החרדים".

"המסע הזה אינו תמים", אומר גלסנר "הוא לא רק החלטה טכנית של עורך בעיתון, או של אנשים המבקשים לחיות את חייהם כרצונם. המסע הזה מכוון כנגד המגזר החרדי בזדון. הוא מיועד לשלול מאיתנו את לגיטימיות אמונתנו, להוציא מחוץ לחוק את תורתנו בקדושה שקבעה לנו מהי קדושה ומהי תועבה, לגרום לנו להתבייש באמונתנו, להפוך את התועבה לקדושה ואת תורתנו לבלתי חוקית".

"הערב הזה ייאמר ברורות" סיים גלסנר, "הרצח הזה הוא רצח לכל דבר ראוי לכל גינוי ולכל הוקעה. אבל, פה חובתנו לומר אבל גדול: אנחנו לא מתנצלים על חוקי התורה. אנו גאים בתורה גאווה אמתית של "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו". ועל כך אף אחד לא יגרום לנו להתנצל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר