בתום דיון

בהמלצת השופטים: נמשך הערעור נגד 'קול ברמה'

בהמלצת שלושה שופטי בג"צ, ארגון 'קולך' משך את הערעור נגד תחנת הרדיו 'קול ברמה', ערעור בו דרשו פיצוי על סך כ-20 מיליון שקלים בשל הדרת נשים בשנים הראשונות לתחנה (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
השופט ניל הנדל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלושה שופטי בג"צ המליצו הצהריים (חמישי) לארגון 'קולך' והתנועה הרפורמית למשוך את הערעור נגד תחנת הרדיו 'קול ברמה', ערער בו דרשו כי תחנת הרדיו תשלם כ-20 מיליון שקלים לאחר שהתחנה לא השמיעה נשים בשנים הראשונות לאחר הקמתה.

השופטים ניל הנדל, ענת ברון וג'ורג' קרא החליטו שלא להתערב בפסק הדין של בית המשפט המחוזי שחייב את התחנה פיצוי בסך של למעלה ממיליון שקלים. יצוין כי מאז 2011 התחנה משמיעה נשים.

השופט הנדל התבטא במהלך הדיון על החלטת המחוזי: "לזה פסק דין מכונן, חשוב מאוד ותקדימי אבל מיליון שקל זה סכום משמעותי. מיליון שקל על שנתיים וחצי זה סכום די מרתיע. למה אנחנו צריכים להתערב בזה?".

השופטת ברון הוסיפה: "ההישג של פסק הדין משמעותי ביותר ופורץ דרך. לא מדובר במגה גוף כלכלי עם כיס עמוק אלא בתחנת רדיו. נדמה לי שהרצון שהפיצוי יהיה גבוה בהרבה יפגע בכך. ההישג היה להשמיע את הקול הנשי ואתם כותבים שלא נורא אם תחנת הרדיו תיפגע והקול הנשי לא ישמע העיקר הפיצוי".

עו"ד מוטי ארד שייצג את קול ברמה טען כי הקנס שהתקבל בהליך הקודם הוא גבוה מאד ביחס לקבוצת הנשים שכביכול נפגעה. לדבריו המערערים הציגו נתוני שווא וניפחו את היקף הפגיעה, דבר שאם יתקבל כבקשתם יוביל לפגיעה אנושה בתחנה.

בסיום הדיון, בהמלצת השופטים, הצדדים משכו את הערעורים, אך בית המשפט יקבל בהמשך החלטה בנוגע לשכר הטרחה. 'קול ברמה' ערערו וביקשו להפחית מסך הפיצוי שהוטל עליהם במחוזי.

עו"ד אריאל דרעי מנכ"ל קול ברמה אמר כי "המאבק היום היה לא רק של קול ברמה אלא של כל הציבור החרדי והדתי לשמירת עצמאותו ואורח חיו. ארגון קולך ניסה בכל כוחו להביא לסגירת קול ברמה ובסייעתא דשמייא ובזכות האהדה הרבה של המאזינים והעובדים המטרה הזאת נכשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר