התוכנית הוקפאה

עד שתעבור הרפורמה; נדחה סגירת תאגיד השידור הציבורי

בשל הרצון בקרב ראשי הקואליציה להתמקד בהעברת הרפורמה המשפטית המתוכננת של שר המשפטים יריב לוין, התוכנית לסגירת התאגיד נדחו לעת עתה (חדשות ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
תאגיד השידור הציבורי | ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

התוכנית לסגירת תאגיד השידור הציבורי: העיתונאי עמית סגל מדווח היום (חמישי), כי לעת עתה, ראשי הקואליציה החליטו לדחות את הדיונים לסגירת או קיצוץ בתקציב תאגיד השידור הציבורי.

על פי הדיווח, בשל הרצון להתמקד בכל הכוח בהעברת הרפורמה המשפטית, הוחלט , לא להתעסק יותר ברפורמות שנויות במחלוקת, עד להעברת הרפורמה של שר המשפטים לוין.

הקואליציה מתכננת להעביר את רפורמת לוין עד לסוף מושב החורף, ולשם כך אף האריכה באופן חריג את מושב החורף, עד סמוך לחג הפסח.

כזכור, שר התקשורת שלמה קרעי, הודיע על רצונו לקצץ מאות מיליוני שקלים מתקציב תאגיד השידור הציבורי, הממומן על ידי המדינה בקרוב למיליארד שקלים.

אנחנו שאלנו: האם אתם בעד סגירת התאגיד? זה מה שעניתם • צפו

בריאיון שהעניק קרעי לחדשות 12, הוא אמר: "בישראל אין מקום לשידור ציבורי, אנחנו נסיר חסמים ונפתח את שוק התקשורת לתחרות ואני מקווה שהקיצוץ ייכנס לחוק ההסדרים הקרוב".

"מאות המיליונים האלה שהמדינה השקיעה בתאגיד הולכים לשחקן יחיד בשוק וחוסמים את כל התחרות בשוק. אני רוצה לפתוח פיות, לא לסתום. במקום לשים ארבע מאות מיליון בתאגיד, שרק איתם הוא יכול לעשות הפקות מקור וכל יתר הערוצים לא יכולים לעשות - נמנף את זה".

מארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת נמסר: "המאבק למניעת פגיעה בשידור הציבורי ממשיך במלוא העוז עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התכנית לסגירת תאגיד השידור הציבורי. בשבועות האחרונות נוחתים עלינו ספינים מידי יום, המאבק שלנו למניעת פגיעה בתאגיד השידור הישראלי ממשיך במלוא הכח עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התכנית לסגירת השידור הציבורי. רק מי שרואה בכלי התקשורת החופשית אויבים מעביר להם מסרים דרך צד שלישי".

"איננו מקבלים את האמירה שהתכנית לפגיעה בתאגיד מושהית עד שיווצרו התנאים המתאימים לכך. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר התקשורת להודיע שהם עוצרים כל ניסיון להתערבות בעבודתם של עיתונאים. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה".

כזכור לפני כשבועיים, שר התקשורת שלמה קרעי, פנה למנהלי תאגיד השידור הציבורי בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה בשל הסיבה הפשוטה - הם שייכים לציבור.

דרישת השר הגיעה לאור הפרסומים לפיהם תאגיד השידור הציבורי אסר הפצה של תכנים לגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבורם, כך שלמעשה הציבור משלם כפול, גם לתאגיד וגם למנוי לגוף השידור הנוסף שנאלץ לשלם לתאגיד על התכנים.

קרעי פנה במכתב להנהלת התאגיד ודרש מהם לשחרר את התכנים ללא תמורה נוספת, "הנכם נדרשים בזאת לשחרר באופן מיידי את תכני התאגיד על תצורותיהם השונות, לשימוש בידי כל גוף שיחפוץ בכך, ולהפסיק לגבות כל תשלום בגין השימוש בתכנים שהופקו בכספי משלם המיסים הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר