באלפי שקלים

המשטרה חייבה חרדי לחלל שבת - ותפצה

צעיר חרדי, הובא לתחנת המשטרה בעיצומה של שבת קודש, וחויב לתת טביעות אצבע - תוך חילול שבת. הצעיר תבע את המשטרה והשופט קבע כי המשטרה תפצה אותו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טביעת אצבע (צילום: שאטרסטוק)

השופט אלעד פרסקי מבית המשפט השלום בירושלים פסק היום (שלישי), כי משטרת ישראל תפצה בחור חרדי באלפי שקלים, לאחר שחייבה אותו לחלל שבת.

החרדי שתבע את המשטרה, נעצר בשנת 2019 במהלך השבת, אחרי שתקף אדם בשכונת פסגת זאב וסרב להזדהות בתחנת המשטרה בזמן שהיה תחת השפעה של אלכוהול, ואף הורשע בבית משפט במקרה הזה.

אך לטענת אותו בחור השוטרים כפו עלו בכוח, לתת טביעות אצבע במהלך השבת - תוך חילול שבת.

השופט כתב בהחלטתו, כי נראה שהמשטרה פעלה בניגוד לנהליה. התובע עצמו הציע בזמן אמת לשוטרים, כי ידחו את הפעולה עד צאת השבת, והוא ימתין בתחנת המשטרה עד מוצאי שבת.

"יתרה מכך", קבע השופט, התובע נחקר רק בסמוך לצאת השבת ועד אז עוכב בתחנת המשטרה בשלב מסוים נעצר בתחנת המשטרה ולמחרת שוחרר למעצר בית וממילא, לא הייתה דחיפות בנטילת טביעת האצבע בצהרי היום, כאשר התובע היה נעול מאחורי סורג ובריח, כך שלא היווה סיכון לציבור ואף לא היה צורך דחוף בחקירתו.

נוכח הפגיעה בתובע החרדי - בשל כפייתו לנטילת טביעת אצבע בשבת בניגוד לרצונו והפעלת כוח כנגדו, פסק לו השופט - פיצוי כולל בסך 7,500 ש"ח מעבר לכך, כל צד יישא בהוצאותיו בהליך זה.

יצוין, כי בתוצאה זו שוקללה העובדה שהתובע הגיש תביעה מופרזת, בין היתר תוך הכללת טענה לגרימת נכות נפשית על ידי הנתבעת. טענה זו נדחתה לאחר שהעלאתה דרשה מהנתבעת הגשת חוות דעת ותשלום למומחה מטעם בית המשפט.

ממשטרת ישראל נמסר: "החלטת בית משפט נלמדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר