ירעיד את המערכת?

ח"כ סעדה, בכיר מח"ש לשעבר יוזם הצעת חוק שתוציא את מח"ש מהפרקליטות

סגן ראש מח"ש לשעבר שיצא נגד המערכת וחשף שחיתויות, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתפגע בכוחה של הפרקליטות ובנוסף תכפיף את המחלקה לחקירות שוטרים לשר המשפטים, כאשר הפרקליטות לא תוכל יותר לעצור או להורות לפתוח בחקירות | כל הפרטים (חדשות, משפט)

בני סולומון | כיכר השבת |
משה סעדה (צילום: כיכר השבת)

משה סעדה, מי שהיה בעברו סגן ראש מח"ש ושוריין על ידי נתניהו ברשימת הליכוד לכנסת, יוזם הצעת חוק שלפיה מח"ש תצא מידי הפרקליטות, והפרקליטות לא תוכל להנחות לגבי חקירות, כך נחשף הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'.

על פי הצעת החוק של מי שחשף את הסיאוב במח"ש, המחלקה תהיה כפופה ישירות למשרד המשפט ותתווסף למחלקה סמכויות נוספות, ההצעה כבר הונחה על שולחן הכנסת ובקרוב תתקיים עליה הצבעה.

סעדה מעוניין שהמחלקה תקבל כוח נוסף על משטרת ישראל, על שב"כ ועל אנשי פרקליטות המדינה. כאשר מנהל המחלקה ימונה על ידי שר המשפטים.

"המחלקה נושאת באחריות מנהלית למילוי תפקידה בפני שר המשפטים, והיא נתונה לפיקוחו המנהלי של המנהל הכללי של משרד המשפטים", נכתב בהצעת החוק.

בהצעה נכתב על ההיגיון העומד מאחוריה: "המחלקה לחקירת שוטרים הוקמה במשרד המשפטים לחקירת עבירות שנעשו על ידי אנשי משטרה, וזאת כדי למנוע ניגוד עניינים של חקירת חשודים על ידי הגופים שהם משתייכים אליהם. בהמשך הורחבה סמכותם גם ביחס לעובדי שירות הביטחון הכללי, וכן ניתנה למחלקה הסמכה מיוחדת לחקירות פליליות ומשמעתיות של עובדי נציבות שירות המדינה".

עוד נכתב: "המשטרה והפרקליטות פועלות לקידום תיקים פליליים בשיתוף פעולה מלא, ביחסי עבודה הדוקים ולצורך מימוש אינטרסים משותפים, למשטרה ולפרקליטות גם יחד. העבודה הקרובה והמשותפת של אנשי המשטרה והפרקליטות יוצרת ניגוד עניינים חריף, הן מצד האינטרסים המקצועיים המשותפים והן מצד יחסי העבודה הקרובים, כאשר החלטות בעניין פתיחת חקירה, פיקוח על החקירה במח"ש והגשת כתב אישום נגד קצין משטרה בכיר נתונות לפרקליט המדינה. כל עוד מח"ש היא חלק אורגני מהפרקליטות, לא ניתן לצפות לחקירה חסרת פניות כאשר מדובר בבכירים במשטרה, שעימם יש קשרי עבודה הדוקים".

משה סעדה: "המערכת איבדה את המצפן בתיקי נתניהו" • צפו

סעדה מוסיף וכותב בהצעת החוק שכאמור הונחה בכנסת, "מן הצד השני, גם כאשר מדובר בחקירת חשדות נגד אנשי הפרקליטות, מי שמוסמכת כיום לעסוק בכך זו המשטרה, וניגוד העניינים החמור שהוזכר לעיל עומד בעינו. הצעת החוק מבקשת להעביר את האחריות לחקירת חשדות הנוגעים לאנשי הפרקליטות, למחלקה לחקירת שוטרים, שהיא מחלקה נפרדת ועצמאית".

העיתונאי מתי טוכפלד שחשף את הצעת החוק סבור, כי מדובר בהצעת חוק שתטלטל את המערכות השונות ובראשון - פרקליט המדינה, מכיוון שבמידה והחוק יעבור מח"ש לא תהיה רק גוף מפקח אלא הם יוכלו לפתוח בהליכים נגד פרקליטים מכהנים - כולל פרקליט המדינה בעצמו.

זאת ועוד, מהרגע שהצעת החוק תעבור, הפרקליטות לא תוכל יותר להנחות את מח"ש את מי לעצור, את מי לחקור או להורות על עצירת חקירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר