עוד משבר ב'הליכוד'

ניר ברקת נגד השר לוין: "אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה"

השר ניר ברקת הבהיר היום, כי במידה ובית המשפט העליון יפסול חלקים ברפורמה, הוא יכבד את ההחלטה כלשונה. אמש, הבהיר השר יריב לוין, כי אם בג"ץ יפסול את הרפורמה הוא לא יקבל את זה (חדשות משפט)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ניר ברקת, לפני יותר מחודשיים בכנס (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)

המשבר במפלגת השלטון - מפלגת הליכוד סביב הרפורמה המשפטית נמשך כל העת, היום (שלישי) שר הכלכלה ניר ברקת הבהיר, כי הוא יעמוד לימין בית המשפט במקרה שיפסול את הרפורמה.

שר המשפטים יריב לוין אמר אמש (שני) בערוץ 14, כי במידה ובג"ץ יפסול את החלק ברפורמה שאמורה לשנות את הרכב השופטים - "זו תהיה חציית כל קו אדום, אנחנו בוודאי לא נוכל לקבל את זה".

בשעה זו, השר ניר ברקת מבהיר כנגד דעתו של לוין: "התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות, בראשם גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה בישראל".

"אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בג״ץ או לפסילת חקיקה של הכנסת בנושא הזה, יחד עם זאת: אני לא תומך בשום דרך ואופן בהליכה עיוורת למשבר חוקתי בישראל. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל, כך חונכתי, כחייל, כקצין וכאזרח".

ברקת מבהיר: "במקרה בו בג"צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה. לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית".

"אני מאמין", הוסיף ברקת ואמר: "שנמצא את הדרך בהסכמה רחבה לגוון את הרכב השופטים לטובת אזרחי ישראל. כמי שנלחם למען מדינת ישראל ואיבד מפקדים וחיילים בקרבות למען עצמאותה של ישראל אני אומר לכם בהתחייבות: אעצור בגופי מלחמת אחים והתפרקות מוסדות המדינה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות.

לבג״צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור.

העיקרון שלבג״צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות