מה שחם במוזיקה

זינגער בכיכר • כל הנייעס של המוזיקה היהודית

מדור חדש: 'זינגער בכיכר' כל הנייעס החמים של המוזיקה היהודית במקום אחד. למה השבוע לא בכה מוטי שטיינמץ ואת מי הוא פגש באולפן? עם מי עובד יוסי גרין על אלבום חדש? טעימות ייחודיות מהמופע הנדיר, ועוד (מגזין)

זינגער | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר)

כמיטב המסורת של 'זינגער', נפתח בביצוע של זמר חדש ומבטיח, אנחנו מכירים את אבא שלו מצוין וזוכרים איזה זמר מצוין הוא - מיכאל שטרייכר ומסתבר שעל עץ תפוח לא צומח גזר. הבן מני שטרייכר, החל לאחרונה לשיר באופן מקצועי, ותועד כשהוא מציג כישורי שירה במהלך חתונה חרדית.

(צילום: דודי פ.)

הזמר אוהד מושקוביץ מאיץ את העבודה על אלבומו החדש אחרי כמה שנות שתיקה אולפנית. השבוע הצטרפו אליו עמיתיו למשרד ההפקות של פדידה, המוזיקאי אהרל'ה נחשוני והזמר והיוצר יונתן רזאל לפגישת עבודה מרובעת יחד עם המלחין האגדי יוסי גרין והפסנתר. זינגער רצה להיות בתפקיד ה"זבוב על הקיר".

אותו יוסי גרין הגיע השבוע להעביר לכיתת אמן בבית הספר למוסיקה ׳שירת הלוויים׳ של יונתן רזאל. על הדרך, כשיוסי כבר ליד הקלידים, אי אפשר בלי ביצוע לקלאסיקה האלמותית שלו - ׳קול ברמה׳.

אמן הרגש הזמר מוטי שטיינמץ, הפתיע והגיע לשמח את חנוך מרצ'נט - בחור חרדי חולה המאושפז בבית החולים 'תל השומר'. על היוזמה: איש החסד שוקי בריף. זינגער מעריך את המאמץ של שטיינמץ לשמח את הבחור ורק מציין שהשבוע לא קיבלנו סרטון של שטיינמץ בוכה.

(צילום: משה כהן.)

אותו מוטי שטיינמץ שיתף השבוע מהקלטות באולפן עם המוזיקאי משה מרדכי (מונה) רוזנבלום: "ארבע הקירות של החדר הקטן הזה ספוגים בעשרות שנים של מוזיקה חסידית שורשית. מאות אלבומים, אלפי שירים, אינספור עיבודים שהיהודי המופלא הזה הוציא תחת ידיו. זכות גדולה לשבת עם ר׳ משה מרדכי רוזנבלום הי״ו ולעבוד יחד על האלבום הבא. תאמינו לי, יש למה לצפות".

זינגער מחכה לאלבום החדש כשהוא מנסה בכוח להיזכר מתי פעם אחרונה שמענו אלבום בעיבודו של מונה.

גם הזמר והיוצר ישי ריבו הפתיע השבוע ילד חרדי חולה והגיע לשמח אותו לרגל יום הולדתו ה-11. על היוזמה: איש החסד שוקי בריף.

צילום: רייצ'ל ומשה הורביץ

מאחורי הקלעים באולפן: כוכב הרשת והזמר שוקי סלומון בהקלטות אחרונות ל'שיר האמונה' שיראה אור בקרוב יחד עם הזמרים קובי ברומר וישי לפידות. בפעם האחרונה ש'זינגער' רצה להוציא סינגל, הטכנאי באולפן נמלט מהזיופים.

מי שהגיע השבוע להשתתף ביום ההולדת של אמן החושים מני הולנדר ואיש הרפואה נתן חיים, שערך איש העסקים משה מרצ'לו קיבל הופעה מעניינת של גד אלבז וטל וקנין שעבדו רבות בעבר כשהפעם היה שם גם הזמר והיוצר נתנאל ישראל שחבר לדואט ייחודי עם גד אלבז ללהיט "אם אשכחך". זינגער מחכה כבר לחומרים זורמים יותר של נתנאל ישראל ולא רק לסרטונים חובבנים מימי הולדת.

(צילום: ניר פלד)

חובבי המוזיקה החסידית נהנו השבוע ממופע ייחודי במיוחד דינר של ישיבת גאון יעקב בכיכובם של יוסי גרין ומוטי ויזל. זינגער התגנב לחזרות של יוסי גרין באולפן

(צילום שמוליק רובין)

זינגער הצליח להתגנב גם למופע עצמו שם ניצח על התזמורת הגדולה בת 30 נגנים, המעבד הצעיר בני לאופר. זינגער שרגיל בחלוקת התואר 'מאסטרו' לכל קלידן עם שתי אצבעות חתוכות, מציין כי לאופר הצעיר זוכה לראשונה בצדק לתואר 'המאסטרו'.

במופע ביצע המלחין האגדי יוסי גרין יחד עם מוטי ויזל ומקהלת מלכות את מיטב שיריו לאורך השנים. זינגער שמילא את בטנו בשולחנות הערוכים לתפארת, התלבט אם להביא לכם טעימה קטנה בלבד, אך בסוף החליט ללכת על "ביס" רציני מהמופע, לטובת אלו שלא זכו להגיע אליו. צפו:

(שניאור ג'רופי המלך)

הגשה: נתנאל לייפר, שותף מפיק: איציק אוחנה

'זינגער בכיכר' עם כל חדשות המוזיקה, אייטמונים, קטעים מהופעות, להיטים שבדרך וכל מה שמוזיקלי. אז אם יש לכם חומר רלוונטי, 'זינגער' מחכה לכם - nl@kikar.co.il או בוואטסאפ: כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר