עדויות מהתופת

הניצולים סיפרו על הטבח הנורא: "ראיתי איך התעללו בהן"

ביחידת להב 433 של המשטרה אוספים מזה כחודש עדויות רבות מהטבח בשבת שמחת תורה על מנת שיסייעו בהליך המשפטי שיהיה בעתיד ולהנצחת הנרצחים • גם אנשי זק"א העידו על המחזות שראו: "לפעמים היה קשה לזהות" • קשה לקריאה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
החיילים מתחבקים עם אנשי זק"א בהתרגשות (צילום: Photo by Chaim Goldberg/Flash90)

בחודש שחלף מאז ארוע הטרור הרצחני שידעה מדינת ישראל, העדויות המזעזעות על מה שהיה שם ממשיכות להגיע אל משרדי להב 433 של המשטרה. אחת מהן היא עדות מצמררת של ניצולת שתפסה מחסה במהלך המתקפה וחזתה בחיסולה של צעירה ישראלית.

לראשונה נחשפו עדויות של אנשי זק"א שתיארו את אירועי הזוועות. עדויות אלו ישמשו להליך המשפטי בבוא העת ולהנצחה. מדובר בעדויות קשות הכוללות תיאורים זוועתיים על מה שראו עיניהם כשהגיעו לזירות המוות.

ביחידת להב 433 עוסקים כל העת בשיתוף פעולה עם שב"כ וגורמי ביטחון נוספים בחקירות המחבלים שנתפסו. כך דווח היום ב'ישראל היום' (איציק סבן).

לפי הדיווח, כחלק מהחקירה היסודית, החוקרים מדברים גם עם ניצולים שמוגדרים כ"נפגעי עבירה" ו"עדים". "קיים קושי רב ליצור קשר עם חלק מהניצולים", אומרים בלהב 433, "זה דורש אורך רוח והרבה אינטליגנציה רגשית ומנטלית". ביחידה בטוחים כי מדובר בתיק חקירה הכי גדול שהיה מקום המדינה. העדויות והראיות יוכלו לשמש בעתיד גם לתביעות בינלאומיות.

החוקרים מתכוונים להוכיח שמתקפת החמאס הייתה מאורגנת מראש ביסודיות. בחקירות התברר שלכל צוות מחבלים הצטרפו גם מתעדים שתיעדו את הזוועות במצלמות gopro ובאמצעות טלפונים חכמים ששידרו את מעשי הטבח בלייב לפיקוד שישב בעזה.

בנוסף, ישנם ראיות לכך שגם תושבים שאינם מתגוררים בעזה השתתפו בטבח. יודגש כי כמה ימים לאחר הטבח סיפרו ניצולים כי שמעו מחבלים משוחחים ביניהם בשפה הפרסית.

אחד ממפקדי המחבלים שנתפס תיאר בחקירתו כי לכל חוליה הייתה משימה וכי המחבלים חולקו לכיתות לצורך מידור. הוא תיאר כיצד הם התאמנו במשך שנים באופן יסודי. כל חוליה קיבלה נוהל קרב, את שלושת המשימות הראשונות ידעו רק מפקדי החוליות, זאת כדי למנוע דליפת מידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר