עדות בלעדית

שעות לפני הרצח, אמר הבבא: "מוכרחים למסור את הנפש"

אבל בבאר-שבע: באורח נדיר, כל בניו ואחיו של הבבא רבי אלעזר זצ"ל יושבים, זה לצד זה, ומקבלים את קהל האלפים במסגרת ימי ה'שבעה' ● "כיכר השבת" מביא עדות בלעדית מפיהם של גבאי הרב, ולפיה כמה שעות לפני הרצח התבטא המקובל בצורה מעוררת פליאה ● וגם: תמונות בלעדיות מ'השבעה' (כיכר)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הבבא אלעזר על רקע ה'שבעה' (ישראל כהן)

אלפים, מכל שדרות הציבור, נוהרים החל מצאת השבת לניחום אבלים באולם הנמצא במרתף ביתו של המקובל רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, ברח' קפריסין שבבאר שבע.

באורח נדיר, יושבים בצוותא 'שבעה' כל בניו ואחיו של הבבא רבי אלעזר: האדמו"ר רבי דוד חי אבוחצירא מנהריה ושלושת האחים מהעיר אשדוד: האדמו"רים רבי רפאל, רבי יקותיאל ורבי ישועה ורחמים שיושבים יחד לצד בניו של רבי אלעזר בראשות בנו וממשיך דרכו, רבי פנחס אבוחצירא שליט"א.

בין הבאים לנחם את האבלים ניתן לראות רבנים, אדמו"רים, ראשי ישיבות, אנשי עסקים ואישים מכל הקשת הפוליטית בישראל.

עדויות רבות על קדושתו של הרב, סיפורי מופתים ומעשי ישועות מתגלגלים במקום במהלך השיחות בין הרבנים.

באי הבית מספרים על ימיו האחרונים של הרב זצ"ל, שככל הנראה הרגיש שמשהו עומד לקרות.

לדברי המקורבים ובאי הבית, הרב העביר סכום כסף גדול לצדקה עבור ישיבת תפרח (תושייה) בראשות הרה"ג רבי אביעזר פילץ שהיה ממקורבי רבי אלעזר, כדי "לבטל גזירת שמים", לדבריו.

אחד מהגבאים סיפר ל"כיכר השבת" כי ביום חמישי האחרון, מספר שעות לפני שנרצח, שוחח הרב עם אנשים שהגיעו לקבל את ברכתו ולהיוועץ בו.

"צריך לדעת כי חייבים למסור את הנפש למען כבוד הבורא", אמר הרב למקורבים, באותם רגעים, מספר הגבאי, לא הובנה כוונתו של הרב. מספר שעות אחר-כך, הדברים קיבלו משמעות מצמררת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר